Met inbound marketing ontspannen zaken doen
Het is druk op Internet. Denk eens aan alle accounts die u kunt volgen. Om maar eens één voorbeeld te noemen: Op LinkedIn worden er gemiddeld 20 berichten per dag door onze connecties gepost.
Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid op Facebook. Net zoals de meeste mensen heb ik daar ook meer vrienden dan in het echte leven.
De hoeveelheid posts op Facebook is overigens te verwaarlozen met het aantal berichten op Twitter. Misschien volg ik wel teveel mensen?
Maar laten we vooral de zoekmachines niet vergeten. Wist u dat Google 20 miljard webpagina's indexeert? Per dag?
Nieuwe media
Hierboven heb ik alleen enkele 'nieuwe' media opgenoemd. Dus de traditionele kanalen zoals TV, radio, folders, buitenreclame en natuurlijk de gedrukte media heb ik nog niet eens genoemd. En wat communiceren bedrijven daar nu eigenlijk? Reclame. Koop mij. Koop. Koop!
Dus de consument raakt
zo ondertussen overspoeld. Terwijl bedrijven blijven maar communiceren 'Koop! Koop! Koop!'
Hier zit u en uw doelgroep toch niet meer op te wachten? Wordt het niet eens tijd voor een nieuw geluid?
Het nieuwe geluid
Is nodig. Want adverteren is echt minder effectief. En dat is eigenlijk niet verwonderlijk. Uw potentiële klanten moeten namelijk dagelijks stromen aan informatie verwerken. En ze hebben behoefte aan iemand die deze informatie kan filteren. Die ontwikkelingen kan uitleggen en uiteindelijk helpt met het maken van keuzes.
Een persoon die ze kunnen vertrouwen. Want alleen dan kunt u rekenen op de aandacht van die potentiële klant.
En dan heeft u aandacht verkregen door die persoon te helpen. Aandacht gekregen omdat u kennelijk als autoriteit op uw gebied werd gezien. Of omdat men dacht u hen zou begrijpen.
Dan hebben we het dus over contentmarketing.
En content marketing
draait om de behoeften uw doelgroep(en). En dan geeft u wat uw doelgroep wil hebben. U geeft aandacht. De juiste aandacht.
Die aandacht geven betekent aandacht krijgen. Uw doelgroep komt nader tot u. In kleine stappen weliswaar, maar toch. En met het juiste aanbod zult u merken dat u mailtjes krijgt met vragen, reacties op uw posts, telefoontjes, aanvragen.
Inbound marketing.
Met uw voeten op uw bureau
en dat allemaal zonder
- reclame,
- koud bellen,
- advertentiecampagnes,
- etc.
Vind u dat interessant? Gelooft u hierin?
Maar kunt u wat hulp daarbij gebruiken? No-Cure No-Pay? Laat het gerust weten.
Content marketing is niet meer weg te denken, dat ben ik met u eens. Het is zaak je te onderscheiden en in te spelen op wat de consument echt wil. Lukt dit, dan staat succes om de hoek.