bedrijfsfilm laten maken content marketing wizardNatuurlijk kan je een bedrijfsfilm laten maken die wél potentiële klanten scoort. Ontdek het in 2 minuten in deze Google hangouts met Gerben Zevenbergen van Video Marketing Wizard en Ronald Kloots van Content Marketing Wizard.

Ontdek:

  • dat in een mooi gemaakte bedrijfsfilm veel kijkers afhaken, omdat er teveel reclame in wordt gemaakt.
  • dat veel videomakers niet weten wat kijkers verwachten, omdat ze de werkelijke vraag die kijkers hebben vergeten te beantwoorden.
  • dat het maken van een online video niet veel tijd kost, omdat de opnamen net zo gemaakt worden als voor het journaal.

Transcript:

Ronald Kloots: Je hoort het nogal vaak dat bedrijven zeggen dat ze een mooie bedrijfsfilm hebben gemaakt die heel veel geld heeft gekost, maar geen potentiële klanten heeft opgeleverd. Gerben, kan jij aangeven hoe dat komt?

Gerben Zevenbergen: Bedrijven laten films maken die vaak wat aan de lange kant zijn, dat ten eerste. Wat ze feitelijk doen is toch reclame maken in die film. Ze benadrukken hun Unique Selling Points en de kijker die haakt af. Die krijgt eigenlijk helemaal geen informatie of de informatie die erin zit komt niet goed over.

Wat kijkers willen en dat zouden bedrijven zich moeten realiseren, kijkers willen heel graag een oplossing horen voor problemen die ze hebben. Ze hebben een vraag en die willen ze beantwoord zien en het bedrijf kan dat doen met zijn producten of diensten en dat zou een bedrijf moeten willen vertellen in een video.

Ronald Kloots: Wat is dan die oplossing? Hoe ziet die eruit?

Gerben Zevenbergen: De oplossing die het bedrijf kan geven met een video is door de journalistieke methode te hanteren en dat betekent dat je enerzijds een interview hebt en aan de andere kant heb je een commentaarstem. Je moet denken aan het journaal en hoe reportages daar eruit zien. En aan de andere kant gebruiken we dan ook nog tekstgraphics in beeld.

Ronald Kloots: Kan je nog duidelijker maken wat die voordelen zijn. Het voordeel van een interview?

Gerben Zevenbergen: Het voordeel van een interview is dat het niet veel tijd kost. Wij gaan met de camera naar het bedrijf toe. Daar gaat iemand van het bedrijf een aantal dingen vertellen en we gebruiken ook alléén de beste stukken daarvan. En de commentaarstem, die geeft tussen de interviewstukken die we gaan gebruiken, precíes de informatie die nodig is om er een verhaal van te maken. En met de tekstgraphics benadrukken we de belangrijkste zaken die in het verhaal verteld worden.

Ronald Kloots: Wat is dan de goede lengte van een video?

Gerben Zevenbergen: Bij een goede video moet je denken aan zo’n 2 minuten, dat is namelijk lang genoeg om wat informatie over te kunnen brengen en kort genoeg om de aandacht van de kijker vast te houden. Want die zit achter zijn computer en heeft nog wel meer te doen.

Ronald Kloots: Gerben, dat is een heel duidelijk antwoord. Dank je wel.

Kosteloos Mini-cursus speciaal voor MKB, vier video’s onthullen de beste strategie om je expertise te tonen.
 
Categorie Marketing Advies