Bedrijfsfilm laten maken voor dubbele lead generation
Een bedrijfsfilm laten maken zorgt voor dubbele lead generation. Eerst via zoekmachine nummer ‘twee’ van Nederland: Youtube. De tweede keer via zoekmachine nummer “een” Google.
Een derde lead generator zijn de sociale media, zegt Gerben Zevenbergen van Video Marketing Wizard in deze Google Hangouts met Ronald Kloots van Content Marketing Wizard.
Ontdek dat:
- het maken van content met online video ontzettend slim is, omdat je tegelijk via Youtube én Google potentiële klanten bereikt.
- video door steeds meer mensen gebruikt wordt, omdat we van een tekstcultuur naar een beeldcultuur gaan.
- transcriptie, het uitschrijven van de video in tekst, te gebruiken is voor een nieuwsbrief met een hyperlink naar de video op de blog.
Transcript:
Ronald Kloots: Dit is nogal eens een vraag die ik krijg. Moet ik nu teksten gaan schrijven of moet ik een video laten maken. Want teksten dat kan ik helemaal zelf doen, maar een video moet ik uitbesteden. Wat is nu eigenlijk het beste, Gerben?
Gerben Zevenbergen: Ik zou zeggen: een video maken.
Ronald Kloots: Ja natuurlijk.
Gerben Zevenbergen: Want het aardige is dat je met een video sowieso scoort op Youtube. Maar met die video kan je net zo goed óók scoren op Google. Temeer daar je de tekst, die in de video te horen is, natuurlijk kan omzetten in geschreven tekst. Die kan je transcripten, zoals dat heet.
Ronald Kloots: Voldoende kansen dus om je potentiële klanten te bereiken.
Gerben Zevenbergen: Daar komt het wel op neer en dan moet je ook nog eens bedenken dat je een video sowieso kunt delen op de social media. Je kunt de tekst opnemen in de nieuwsbrief en je kunt in de nieuwsbrief ook nog eens verwijzen naar de video, door de link er bijvoorbeeld in te zetten.
Ronald Kloots: Daar geef je natuurlijk wel wat argumenten mee om video te gaan gebruiken. En er komt natuurlijk ook nog bij dat mensen liever naar beeld kijken dan dat ze tekst lezen.
Gerben Zevenbergen: Ja, dat is wat er op dit moment heel erg aan de hand is en dat zou iedereen zich moeten realiseren. We gaan steeds meer van een tekstcultuur naar een beeldcultuur.
Ronald Kloots: Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat mensen op hun mobiel met het 4G netwerk ook veel makkelijker die informatie tot zich kunnen nemen.
Gerben Zevenbergen: Absoluut waar, video is allang niet meer voorbehouden aan de desktopcomputer, mensen kijken dat ook met groot gemak onderweg.
Ronald Kloots: Dat maakt het eigenlijk wel duidelijk. Video heeft zijn voordelen ten opzichte van tekst. Dank je wel.
Gerben Zevenbergen: Absoluut, graag gedaan.
Kosteloos Mini-cursus speciaal voor MKB, vier video’s onthullen de beste strategie om je expertise te tonen.
Ik denk als mkb er dat het heel belangrijk is om dat wat ze zeggen om hier mee aan de slag te gaan !!!