Het is hard, het is confronterend. Maar…het is waar. Als u niet aan de onderstaande 5 redenen kan voldoen bestaat uw bedrijf eigenlijk niet. Neem hierbij als uitgangspunt de producten, diensten en oplossingen die u uw klanten nu en in de toekomst biedt.

1. Als u uw product of dienst niet duidelijk kunt uitleggen.

U bestaat eigenlijk niet als u niet duidelijk kan uitleggen wie u bent, wat u doet, of welk product u verkoopt en vooral wie uw doelgroep is. Focus is hierin heel belangrijk en vooral duidelijk zijn, want een twijfelende doelgroep koopt niet.

2. Als uw product, bedrijf of dienst niet op internet bestaat.

Niet alleen de website zelf, maar de totale AANWEZIGHEID. Denk aan een boom met veel vertakkingen, niet aan een enkel bloempje. Als u niet gevonden wordt….bestaat u eigenlijk niet. Zelfs zonder Google moet uw doelgroep u kunnen vinden. Dus als uw telefoonnummers, adresgegevens en emailadressen verouderd zijn heeft u een groot probleem. Want als u niet bereikbaar bent maar uw concurrentie wel…

3. Als uw niet wordt gevonden.

 De vindbaarheid op uw eigen bedrijfsnaam op internet is hopelijk dik in orde, dus denk bij de beschrijving van uw onderneming aan zoekwoorden die belangrijk zijn voor uw bedrijf. En daar begint het eigenlijk al. Focus weten wat uw product of dienst is en denk vanuit de doelgroep. Het is belangrijk dat uw doelgroep direct inzicht heeft in de meest relevante gegevens van uw bedrijf zoals je contactgegevens, openingstijden et cetera.

4. Als u uw product of dienst niet in 10 woorden of minder kunt omschrijven.

Het is simpel: uw doelgroep houdt van duidelijkheid en eenvoud. Met vage woorden bereikt u vage resultaten. Met wollige woorden krijgt u wollige vragen. Met veilige woorden krijgt u veilige opdrachten. En met frisse woorden? Sprankelende woorden? Mooie woorden? Ambitieuze woorden?

5. Als u niet DAGELIJKS bezig bent met de marketing van uw bedrijf…bestaat u eigenlijk niet.

Ondernemers die ‘af en toe’ iets aan marketing doen, zullen ook ‘af en toe’ nieuwe klanten krijgen. Daarom is het belangrijk om elk moment van de dag bezig te zijn met hoe u uw bedrijf wil profileren.

Was er iets van een OJee moment? Altijd goed om zelf een een Businessplan te schrijven. Het maakt u bewust van waar u nu staat en u denkt gelijk na hoe uw bedrijf er over 5 jaar uit zou kunnen zien. My Businessplan is een digitaal platform waarin het mogelijk is om zelf, of onder begeleiding van een ervaren coach uw eigen Businessplan te schrijven.
 
 
 
Categorie Financieel Advies