Telefonische acquisitie tips: Correct gesprek.

Iedereen kan bellen, maar lang niet iedereen kan dat op een professionele, vriendelijke manier.

Daarom enkele regels voor een correct gesprek die zowel voor inbound als outbound gelden:

  1. Professionele openingszin
    Goedemorgen/middag u spreekt met Marie-Louise Verschuuren van Maveza Sales Support.
  2. Wees vriendelijk:
    Wees Vriendelijk. Spreek rustig en duidelijk, niet te hard en niet te zacht. Zorg dat de klant je goed verstaat en laat aan de toon van je stem horen   dat de klant welkom is. Vermijd storende achtergrondgeluiden.
    En het klinkt misschien raar: zit rechtop.
  3. Noteer direct de bedrijfsnaam en de naam van de klant.
    Als je deze niet hebt verstaan of als je twijfelt, vraag dan hoe de naam wordt gespeld.
  4. Concentreer op het gesprek.
    Concentreer je op het gesprek en doe geen andere werkzaamheden, want dat merkt de klant. Nooit eten of drinken tijdens een gesprek!
  5. Stel je proactief op.
    Stel je proactief op. Spreek in termen van mogelijkheden en niet van   onmogelijkheden. Los het probleem van de klant op en draag een   oplossing aan, ook als is de persoon naar wie gevraagd word niet   aanwezig. Maak concrete afspraken. Noteer altijd het   telefoonnummer,zodat de klant teruggebeld kan worden.
  6. Vriendelijke afsluiting.
    Sluit het gesprek af op een vriendelijke manier en wacht met   ophangen tot de klant de verbinding heeft verbroken.

 

 
 
Categorie Marketing Advies, CRM