32 tips om meer uit e-mailmarketing te halen.
Enige tijd geleden publiceerde ik een artikel over e-mailmarketing (digitale nieuwsbrieven, digitale aanbiedingen e.d.) op dit platform. Daar heb ik veel positieve reacties op gekregen en het verzoek om meer tips te geven. Bij deze dus een vervolg.
Steeds meer ondernemers en bedrijven zien het belang in van goede e-mailmarketing. Of het nu gaat om het stimuleren van verkopen in je webshop of het delen van tips als makelaar of advocaat, voor elk bedrijf is succesvolle communicatie via e-mailmarketing mogelijk.
Hieronder 32 tips (in willekeurige volgorde) om je volgende e-mailuiting succesvoller te maken.
- Bekijk de statistieken (open rate, aantal clicks, unsubscribers).
- Gebruik de ‘pre-header’.
- Test met verschillende tijdstippen om te verzenden.
- Maak je uiting geschikt voor tablet en mobiel.
- Personaliseer je uiting.
- Maak gebruik van de kennis van een specialist om campagnes op te zetten en/of kennis over te dragen.
- Plaats je uiting ook op Twitter, Facebook, LinkedIn e.d.
- Stuur verschillende groepen een verschillende boodschap (denk aan groepen als; klant/prospect, jong/oud, man/vrouw).
- Test of je uiting ook goed aankomt in Gmail, Outlook e.d.
- Controleer of alle linkjes in de uiting werken.
- Deel kennis & tips.
- Geef adviezen.
- Voeg video’s toe.
- Plaats ‘like’, ‘share’, ‘forward’, ‘Google+’ buttons in je uiting.
- Plaats op een prominente plaats bijvoorbeeld onder de header buttons naar de belangrijkste pagina’s op je website.
- Verstuur je uiting eerst naar een klein testbestand om de resultaten te bekijken. Zijn die volgens verwachting verstuur dan het grote bestand. Vallen de resultaten tegen, pas de uiting dan aan.
- Schoon regelmatig je lijsten (abonnees) op.
- Zorg voor een duidelijke ‘Call to Action’. Wat wil je dat lezers doen?
- Stuur berichten als producten weer op voorraad zijn.
- Bedank kopers na ontvangst van hun bestelling.
- Stuur een ‘thema’ uiting met de feestdagen.
- Verwelkom nieuwe abonnees met een speciale nieuwsbrief.
- Promoot de best verkopende producten/diensten (help lezers kopen).
- Test met verschillende onderwerpregels en content (A/B-testen).
- Integreer andere kanalen in je uiting (website, Facebook, Instagram, Twitter, YouTube e.d.).
- Gebruik ook Facebook, Twitter e.d. om abonnees te werven.
- Kondig een actie die binnenkort van start gaat alvast aan (teaser).
- Biedt lezers de mogelijkheid om zich alvast in te schrijven op een actie.
- Hou de boodschap helder en kort.
- Heb je veel te vertellen, werk dan met een ‘lees meer ..’ als linkje naar een pagina op je website of blog waar het hele artikel te lezen is.
- Vermijd ‘spam’ gevoelige uitingen in de onderwerpregel (vet, hoofdletters, gratis e.d.).
- Wil je extra aandacht voor je onderwerpregel, plaats er dan eens een emoji in.
Er zijn nog veel meer tips te geven, maar ik ben er van overtuigd dat je met het toepassen van, een aantal, van deze tips je al resultaat zult merken.
Succes met het toepassen van deze tips en laat gerust weten of deze nuttig zijn.
Ben je nog niet zover dat je met deze tips aan de slag kunt, omdat je e-mailmarketing nog moet opzetten binnen je bedrijf, reageer dan even en dan kun jij ook snel en concreet aan de slag met succesvolle e-mailmarketing.
Verwante artikelen: