Waarom jij geen Brandweerwagen koopt, en je toch geen zorgen hebt
Brand!
Het vernietigende vuur grijpt om zich heen.
Je voelt de verschroeiende hitte.Gelukkig heeft de buurman direct de Brandweer gebeld.
De garage is niet helemaal meer te redden.
Het huis zal geen gevaar lopen.
Peinzend overzie je de rokerige situatie.Het is maar goed dat er een Brandweer is.
Waarom staat er geen Brandweerwagen voor jouw deur?
Ja zeg, welk model moet ik kiezen, en vooral wat kost dat?
Oja, bediening en ermee rijden, ook zo’n puntje.
Exact, goed gezien.
Daarom heeft niemand een Brandweerwagen voor de deur staan.
Het kost veel geld in aanschaf en onderhoud.
Je moet ermee oefenen en precies weten hoe alles werkt.
Erg lastig als je tijdens het blussen van een gevaarlijke snelle brand de handleiding, - laat dat nu net een online videotraining zijn - moet doorspitten.
Maar hoe blus jij jouw organisatiebrandjes?
Ik doe veel dingen zelf; heb een paar brandblussers staan.
Ok, heel goed. Zelfredzaamheid is belangrijk.
En verder?
Mmm, dat heb ik niet zo goed georganiseerd. Als ik vastloop dan vraag ik dat aan iemand in mijn netwerk of aan mijn accountant.
En je accountant weet alles?
Niet altijd, maar de factuur volgt wel.
Vaak een standaard verhaal, niet toegespitst op mijn (specifieke) situatie.
Zou je wel een ‘brandweer’ achter de hand willen hebben?
Nu je het zegt, een ervaren mede-ondernemer is wel fijner. Die snapt en voelt goed aan waar ik sta en mee bezig ben.
Nog beter, dat ik voor een vast bedrag per maand al mijn vragen kwijt kan. En antwoord krijg, met raad en daad erbij.
Welke vragen spelen vaak?
Pfff, daar vraag je mij wat. Dat wisselt.
Ok, ik help je op weg:
- Medewerkers zijn niet tevreden met hun werk, wat ga je doen?
- Stroeve communicatie tussen 2 medewerkers, andere medewerkers klagen
- Medewerkers hebben klachten over een teamleider of manager
- Medewerkers doen niet wat je van ze vraagt
- Hoe inspireer je jouw medewerkers tot meedenken
- Ziekteverzuim groeit, medewerkers vallen uit met burn-outPesten op de werkvloer, wat ga je doen?
- Hoe stel je een goed functieprofiel op en zoek je nieuwe medewerkers
- Hoe breng je structuur in het functionerings- en beoordelingsgesprek
- Hoe begeleid je medewerkers begeleiden in hun ontwikkeling
- Je loopt vast in je besluitvorming en weet niet waar te beginnen
- Samenwerking tussen 2 afdelingen verloopt slecht, klanten klagen
- Klanten klagen en zeuren over de organisatie, wat ga je veranderen?
- Strategische besluiten laten toetsen
- Nieuwe verkoopmogelijkheden /producten invoeren binnen de huidige organisatie
- Verkoopresultaten lopen terug of klanten lopen weg
- Je concurrent doet het beter dan jij, wat ga je doen?
- Hoe maak je een ondernemersplan?
- Opzet van jouw Sales Action Program en verkoopplan
- Verkoopbinnendienst laat steken vallen
- Financieel: Meer inzicht, zwaar weer / financiële nood, liquiditeitsproblemen, financieringsaanvragen
Dat is een goed overzicht.
Zijn wel punten die vaker spelen.
Handig zo’n eigen brandweer.
Kortom, je eigen brandweer abonnement
Ondersteuning voor een vast bedrag per maand.
• Financieel
• Organisatorisch
• HRM
Je mag dit abonnement 15 dagen gratis en vrijblijvend uitproberen, meld je nu aan!
Verwante artikelen:
- Waarom balans in energie jou helpt om niet ziek te worden
- Hoe jouw baas iedere dag je werk tot een hel maakt, zelfs al geef je 110%
- Word je gepest op werk?
- Regisseer je leven en verdubbel je succes
- Hoe ontwikkel je organisatiespeed - en blaas je je concurrent weg?
- Wat kan het paard je leren over zeurende klanten?
- Basisvertrouwen de pijler in samenwerkingen
- Is uw personeel ook zo vervelend en eigenwijs?
- Wat zijn uw drijfveren?
- De actuele organisatievorm
- Hoe hangen kritisch denken en drijfveren samen?
- Mijn personeel doet niet wat er moet gebeuren
- Hoe ik een organisatie graag zie