Reageren je klanten niet op je Facebook berichten?
Benieuwd naar hoe je dit snel en simpel op kunt lossen? Het maken van kleine veranderingen in wat en hoe u post kan veel uitmaken in de reacties.

Eerst twee tips vooraf.
1. We hebben een gratis Engelse training met meer tips
http://www.imnl.nl/blog/gratis-facebook-e-book-en-video-training/

2. We hebben een Facebook groep waar je lid van kunt worden. Wij posten daar regelmatig tips in. Bovendien kun je daar vragen stellen en van andere leden leren.

https://www.facebook.com/groups/FacebIMNL

 

25 tips voor het stimuleren van jouw Facebook betrokkenheid.

# 1: Stel een vraag

Een van de meest eenvoudige en effectieve manier om een dialoog te starten met je Facebook-fans is om hen een vraag te stellen. Hiermee wakker je een interactie. Als  fans zich betrokken voelen tot jouw vraag en jij hun belangen en behoeftes benuttigd. Zullen zij het heel moeilijk vinden om niet te antwoorden op je vraag.

Combineer een leuke afbeelding met je vraag.

Hier een aantal vragen die je kunt stellen:

  • Specifiek: Wat is je favoriete ...? Tips: Hoe voor te bereiden ...?
  • Ervaringen: Wat is je favoriete moment uit ervaring ...?
  • Gedurfd: Denk je dat ...? (Controversiële vraag)
  • Direct: Waarom heb je ...?
  • Evenementen: Wie gaat ...?
  • Tijdige: Vandaag is het ..., dus wat bent u ...?

# 2: Vraag fans om een keuze te maken

Een leuke manier voor interactie tussen jou en je fans. Kies een kant, kies een favoriet, of een keuze maken tussen twee dingen . Dit zorgt voor verdeeldheid onder je fans, en kan uiteindelijk resulteren tot een discussie tussen de fans, interactie dus.

Discussies onder de fans zijn leuk, maar je moet er wel voor zorgen dat er geen mensen zijn die het sfeertje komen verpesten, door te trollen o.i.d.

# 3: Post Wanneer je fans Online zijn

Iedereen is op verschillende tijden actief op Facebook. Sommige zitten heel vaak op Facebook, terwijl anderen alleen even in de vroege ochtend of avond snel een kijkje nemen op Facebook. Als je ervoor zorgt dat je willekeurig een paar keer op een dag iets post zal je zo veel mogelijk mensen kunnen bereiken.

-14550">f3

Het beste tactiek blijft natuurlijk posten wanneer het meeste mensen actief zijn. Controleer uw Facebook Insights om die gegevens te vinden. Om toegang te krijgen, klikt u op het tabblad Insights en vervolgens klikt u op berichten in het linker menu.

Op het begin scherm ziet u altijd wanneer je volgers online zijn. U kunt verschillende periodes met elkaar vergelijken, zo kunt u achterhalen op welke momenten de meeste mensen actief zijn.

Tip: Het plaatsen van berichten 's avonds laat (als je fans minder actief zijn) is niet per se een slechte zaak.  Er is dan minder concurrentie, zo zal jouw post sneller opvallen bij het publiek. En wanneer je post dan genoeg aandacht krijg zal het voor mensen die vroeg in de ochtend inloggen sneller opvallen.

Probeer het plaatsen op verschillende tijdstippen zo kun je testen wat het beste tijdstip voor je is.

# 4: Deel Relevante Plaatjes

Een foto kan veel meer zeggen dan een kale bericht. Een visueel opvallende afbeelding kan de snelle duim- scroller tot stoppen doen brengen. Afbeeldingen hebben keer op keer bewezen om de betrokkenheid te verbeteren, vooral wanneer ze een verhaal vertellen, emotie aanwakkeren is essentieel.

 

De juiste afbeeldingen kunnen helpen vertellen een verhaal en reacties aan te moedigen. Volgens BuzzSumo , worden berichten met afbeeldingen dubbel zo vaak bekeken dan berichten zonder.

Gebruik relevante, kleurrijke beelden van hoge kwaliteit. Als u uw foto’s wilt bewerken, maar bent geen kei in Photoshop dan zijn er altijd nog gratis simpele fotobewerkingstools als Canvas en Adobe Spark.

# 5: Werk samen met andere merken

Er is geen wet die jou verbied om niet samen te werken met anderen op Facebook. Dus probeer te netwerken wanneer je maar kunt.

Het aangaan andere merken kunnen u in de voorkant van een heel nieuw publiek.

 

Pakt het wel slim aan! De andere pagina’s en hun fans weten wat jij wilt, dus zorg ervoor dat je spam plaatst. Behandel het zoals je jouw eigen publiek zou behandelen: bouwen aan de relatie, content delen en zo publieke relaties verkrijgen.

Als je ervoor kan zorgen dat je bepaalde content van anderen mag sharen, zal dit een wederzijdse effect hebben. En zo zullen jullie samen sneller groeien.

# 6: Crowdsource feedback

Mensen houden van het geven van feedback. Wanneer u dit op een subtiele manier aanpakt , zullen er snel mensen zijn die graag hun feedback geven. Het voordeel wat je hieruit kunt halen kan een héél positief effect hebben op jouw pagina. Zo kun je er altijd voor zorgen dat jouw klanten tevreden zijn.

Strategische vragen kunnen stimuleren betrokkenheid, terwijl het uitlokken van de gewenste feedback.

Zorg dat je goed luistert naar je klanten. Probeer om aanpassingen toe te passen die de klanten willen zien. Geef deze tactiek een kans. Dit is een veel persoonlijkere aanpak dan je klanten benaderen met enquêtes. Reageren direct op het feedback wat je krijgt.

 # 7: Neem een oproep tot actie

Uw doel is zorgen dat de klant overgaat tot actie, dit gebeurd natuurlijk niet zomaar, u moet ervoor zorgen dat de klant overgaat tot actie door het te zeggen. Gebruik altijd een oproep tot actie, of het nu om een reactie, aandeel prompt, opt-in, zoals, RSVP, of enige andere handelingen gaat. Zorg er altijd voor dat er een mogelijkheid is voor de klant om tot actie over te gaan.

Gebruik altijd een oproep tot actie om de gewenste reactie van fans te lokken.

Vertel altijd aan uw doelgroep wat u wilt dat ze doen om de betrokkenheid te stimuleren.

# 8: Boost Your Best Berichten

Als u een blog post heeft die heel weinig verkeer heeft verkregen, post het op uw Facebook-pagina en geef het een boost. U hoeft echt geen honderden euro’s te besteden; geef het een klein extraatje zo zorg je ervoor dat het vaker bekeken zal worden.

Het zal niet duizenden shares verkrijgen, maar het zorgt er wel voor dat u opvalt. Hoe meer mensen het zien hoe beter. Deze tactiek kan vooral effectief zijn als u hoogwaardige inhoud deelt met een groot aantal tips, zoals een oplossing voor een probleem of een antwoord op een vraag.

Om uw meest populaire inhoud te vinden , controleer je Google Analytics . In het dashboard menu, klikt u

Gedrag> Site-inhoud> Alle pagina's . Bekijk de statistieken voor elke post om te bepalen welke inhoud te

bevorderen op Facebook. Het is oké om geen gearchiveerde content ter beschikking te hebben, wees gerust. U kunt op elk moment beginnen.

# 9: Share Industry News en Hot Topics

Zelfs u meest loyale fans zijn geïnteresseerd in meer dan alleen uw bedrijf. Zorg ervoor dat u uw fans over actuele informatie voorziet, dit zullen ze heel erg waarderen wat gelijktijdig zorgt voor een positief effect.

Zorg ervoor dat wanneer u dingen post van andere bronnen dat deze wel betrouwbaar zijn, en vraag je fans wat ze denken over het onderwerp. Vraag je fans om een reactie achter te laten en het te delen .

# 10: Plaats regelmatig berichten

Als u steeds minder betrokken bent met uw pagina, is het misschien iets om te plannen wanneer u bepaalde berichten kan posten. Het plaatsen van te weinig (laten we zeggen een paar keer per week) zal je niet helpen relevantie vast te stellen met het Facebook-algoritme en zo wordt het alleen maar moeilijker.

 

Aan de andere kant, het plaatsen van te veel berichten zal ook niet al te positief worden opgepakt. Facebook’s algoritme zorgt er voor dat de fans altijd het meest interessante berichten te zien krijgen. Als u dan in een hele korte tijd verschillende berichten plaats, kan het zijn dat de meeste berichten over het hoofd worden gezien door de fans.

Om een 'sweet spot' te vinden, moet u proberen om een paar keer op een dag iets te posten.

# 11: Geef mensen een Giggle

We houden allemaal van grappige posts op onze nieuwsfeed. Verlicht de stemming voor je fans en laten zien dat je over genoeg humor bezit. Zorg er alleen voor dat het niet al te geforceerd. Houd hun belangen in je achterhoofd en zorg er voor dat enige relevantie met zich meebrengt.

# 12: Reageer op iedereen

Wanneer uw reacties ontvangt, maar nooit tijd heeft om erop te reageren, zullen ze op ten duur stoppen met reacties te plaatsen. Het vergt maar een klein  beetje tijd om te reageren op een aantal reacties. Pak dit dus goed.

Consistent reacties maken fans zich gewaardeerd voelen en ze zullen meer kans om te gaan met toekomstige berichten van uw pagina.

 

# 13: Vraag fans om hun content

Moedig uw fans om foto's te delen over een bepaalde onderwerpen of foto's van uw producten. Dit is een leuke manier om de betrokkenheid met uw fans te stimuleren. Om een stap verder te gaan,   verzin een prijzenactie of loot iets tussen de fans.

Wanneer de betrokkenheid tussen de fans groeit zullen zij ook vaker dingen uit zichzelf posten.

# 14: Deel Content van andere kanalen

Het is slim om gebruik te maken van uw content die u op uw andere Social-Media pagina’s post. Als je dit al doet is het natuurlijk al prima. Want niet alle gebruikers zitten op alle platforms. Probeer het wel goed te filteren, want je wilt natuurlijk wel dat het relevant is wat je post.

Dit kan geweldig van pas komen wanneer je een week tekort aan content hebt voor je pagina.

# 15: Neem een kijkje achter de schermen Met Live Video

Voor visuele content is er veel meer kans dat het wordt gedeeld door de fans. Dit geldt met name voor video.  Facebook Live- maakt het gemakkelijk om live video streamen naar uw publiek, wanneer je maar wilt, dit zorgt voor betrokkenheid.

Blijf niet te lang stilstaan bij het productiewaarde, u hoeft het niet te voorzien van een Hollywood kwaliteit. Fans vinden het juist leuk om rauwe beeldmateriaal te zien achter de schermen van jouw bedrijf. Geef fans daarom een kijkje in hoe uw bedrijf actief is, toon je persoonlijkheid, en maak een menselijke verbinding .

Live video is ook een geweldige manier om je fans mee te nemen op bedrijfsuitjes of grote evenementen en beurzen, die zij niet bij kunnen wonen. Zodra uw live-uitzending is voltooid, wordt het opgeslagen, zodat anderen het ook kunnen bekijken en delen.

Om een live video-uitzending te starten, opent u uw Facebook-pagina van uw mobiele apparaat. In het statusvenster,

klikt u op de optie to Go live. Geef Facebook toegang tot uw camera en microfoon, geef uw stream een beschrijving en klik op start .

# 16: Creëer een emotionele band

Door een bericht te plaatsen met emotionele waarde zal het een wellicht een groot publiek raken. Vertel een verhaal die bij mensen hun emoties opwekt.

Share content die aansluit bij de fans op een emotioneel niveau.

Emotie drijft loyaliteit en betrokkenheid.

# 17: Zorg voor Value

Plaats alleen content wat je zelf ook leuk zou vinden. De beste manier om aandacht te trekken is door dingen weg te geven zoals een prijs o.i.d. Zorg er ook altijd voor dat jouw content jouw fans kan helpen.

# 18: Blijf actueel

Er is een hele wereld vol met content en het blijft groeien. Elk minuut worden er duizenden nieuwe content geplaatst op het web. Houd u dus bezig met het actuele nieuws en zorg ervoor dat je mee gaat met dingen die zomaar viral kunnen gaan.

Zowel Facebook als Twitter maken het voor ons gemakkelijk om te zien wat trending is op het moment.. Google Trends biedt dezelfde inzicht in de trending topics op basis van zoekvolume en gepubliceerde onderwerpen.

Als je lokale bedrijf is het slim om je bezig te houden met je locatie en te kijken wat er trending is binnen jouw straal.

# 19: Recycle Hoogwaardige Berichten

Je bent niet beperkt tot het plaatsen van alleen nieuwe actuele content aan uw Facebook-pagina. Af en toe zijn er ook dingen die weer populair worden uit het verleden.

Kijk terug op je pagina en zoek naar content wat vroeger veel verkeerd heeft gekend. Dit kan zomaar nog een keer veel mensen tot zich roepen. Zo kunnen nieuwe fans die het misschien over het hoofd hebben gezien het toch nog is meemaken.

# 20: Upload Video

YouTube is een omvangrijke sociale kanaal, maar heb je altijd alleen maar YouTube video’s gedeeld op je Facebook pagina. Dan is het nu tijd om te switchen, Facebook heeft namelijk haar eigen video upload optie. Maak hier dus ook gebruik van, want deze gebruikt namelijk hetzelfde soort algoritme die ook bij foto’s en berichten worden toegepast door Facebook.

Als u een vergelijking gaat maken met gedeelde YouTube video’s tegen over de zelfs geplaatste Facebook video’s komt u erachter dat deze veel meer vind-ik-leuks, reacties en shares krijgt.

# 21: Vier vakantie

Vergeet niet je vakanties en feestdagen ook te vieren op Facebook. Bijna iedereen houdt ervan om leuke vakantie foto’s te zien of iemand een prettige kerstfeest te wensen. Blijf altijd bezig op Social-Media!

 

# 22: Aandeel Waardevolle Content

Uw publiek zal het doorhebben wanneer u teveel uw bedrijf aan het promoten bent, dit zal resulteren in een negatief beeld bij uw volgers. Wanneer u merkt dat dit gebeurd moet u het natuurlijk verminderen. Zorg er ook altijd voor om content te posten die klopt. Wees een nuttige hulpmiddel voor je fans.

Gebruik een tool als Quuu om content te verzamelen voor een specifieke doelgroep. Het is een gratis tool wat je hierbij kan helpen. Alltop en BuzzSumo worden ook aanbevolen voor het vinden van populaire content om te delen.

# 23: Plaats een quiz of Poll

Terwijl een enquête meer serieuze betrokkenheid kan genereren, kan een quiz of poll een iets meer losse vibe creëren zijn. Focus op actuele ontwikkelingen in uw branche of onderwerpen die relevant zijn voor uw publiek.

Een gratis tool als Qzzr maakt het eenvoudig om op maat gemaakte, boeiende quizzen te creëren die je overal kunt plaatsen.

# 24: Heroverweeg Hashtag Gebruik

BuzzSumo analyseerde meer dan 1 miljard Facebook posts en ontdekte dat berichten zonder hashtags vaker worden bekeken dan berichten met hashtag.

Maar gebruik wel hashtags bij treding topic’s zo zorg je ervoor om sneller gezien te worden. Gebruik hashtags daarom spaarzaam, voornamelijk voor trending topic’s.

# 25: Gebruik Audience Targeting voor natuurlijke Berichten

U kunt richten op een aangepaste doelgroep voor uw Facebook-berichten, net zoals je een specifieke doelgroep met uw advertenties kunt bereiken. Het kost niets voor het opzetten van een eigen publiek voor uw berichten.

Als deze optie niet is ingeschakeld op uw pagina, kunt u de volgende stappen toepassen. Ga naar de pagina en klik op het tabblad Instellingen . Onder Algemene instellingen, zult u Publiek optimalisatie voor berichten vinden . Klik op Bewerken en zorg ervoor dat deze functie is ingeschakeld. Deze aangepaste publiek optie zal nu beschikbaar zijn wanneer u een status update plaatsen op uw pagina.

Tenslotte

Deze uitputtende lijst van ideeën moeten helpen u uw agenda te vullen met een goede mix van inhoud. Houd uw Facebook- berichten kort voor een maximaal effect. Het ideale aantal tekens is ongeveer 50 of minder.

Wat denk je? Heb je een van deze tips toegepast op je eigen Facebook-pagina? Welke waren het meest effectief voor jou? Deel je inzicht in de reacties hieronder!

Gebruikte bronnen

http://socialmediaexaminer.com/26-tips-for-better-facebook-page-engagement/

http://www.imnl.nl/course/facebook

Meer informatie

Gratis training
http://www.imnl.nl/blog/gratis-facebook-e-book-en-video-training/

Facebook groep

https://www.facebook.com/groups/FacebIMNL