Hoe krijg jij 80% Meer Potentiële Klanten?
Traditionele marketing heeft zijn beste tijd gehad. Potentiële klanten oriënteren zich tegenwoordig online voordat ze overgaan tot aankoop. Hierdoor is het aankoopproces drastisch veranderd.
81% van de consumenten begint het koopproces met online research door te surfen op het internet (vooral met Google).
Je potentiële klanten beschikken over meer achtergrondinformatie dan ooit! Productervaringen, aanbevelingen van vrienden en experts, prijsvergelijkingssites enzovoort. Het is allemaal met een paar kliks beschikbaar.
Kijk maar eens naar je eigen koopgedrag...
Hoe ga jij om dit veranderde koopgedrag van je potentiële klanten?
- Ben jij online goed te vinden via Google?
- Is het op je website binnen 3 seconden duidelijk wat jouw expertise is
- Kunnen geïnteresseerde bezoekers eenvoudige contact met je opnemen?
- Wat doe je eraan om bezoekers weer terug te krijgen naar je website?
Kortom: ben jij online klaar voor het nieuwe koopgedrag?
Eén ding blijft hetzelfde: het product of de dienst moet nog steeds verkocht worden.
Hoe doe jij dat? Hoe verkoop jij?
Het enige wat je hoeft te doen is mee te gaan met het nieuwe aankoopproces.
Ga niet meer achter potentiële klanten aan: laat potentiële klanten naar jou toe komen!
Lees het nog een keer om het volledig te begrijpen.
TIP: Ontdek hier wat je nodig hebt nodig om potentiële klanten te genereren en makkelijk afspraken voor verkoopgesprekken te maken.
Stel: 20% van je potentiële klanten in je markt wil nu een product of dienst kopen. Iedereen - ook je concurrenten - richt zich op deze 20%.
Dit betekent dat 80% van je mogelijke klanten volledig genegeerd wordt.
Het lijkt logisch om deze 80% te negeren: ze hebben nu immers geen interesse.
Toch is de realiteit anders! Het zijn nog steeds potentiële klanten, alleen niet op dit moment.
Hoe zit dit? Denk eens aan de potentiële klanten die je nu hebt.
Je kunt hen in drie groepen verdelen:
- Klanten die nu willen kopen
- Klanten die later willen kopen
- Potentiële klanten die nooit klant zullen worden
Heb je er ooit zo naar gekeken?
Uit onderzoek blijkt dat 20% van de potentiële klanten binnen 3 maanden iets koopt waar ze online onderzoek naar hebben gedaan. Meer dan de helft doet de aankoop binnen 18 maanden.
Dit betekent dus dat 80% van de mogelijke klanten zijn aankoopt uitstelt. Ze kopen niet omdat ze geen interesse hebben, maar omdat het nog niet het juiste moment is. Ze zijn nog steeds geïnteresseerd! En dat blijven ze anderhalf jaar lang!
Dit is waar de echte winst ligt!
Samengevat
De meeste bedrijven negeren de groep potentiële klanten die aan het uitstellen is volledig
En daarmee verliezen ze een hele grote groep!
De uitdaging zit hem er in om deze uitstellende potentiële klanten aan je te binden en voldoende aandacht te geven. Minstens 18 maanden lang.
Zorg er dus voor dat je die 80% aan potentiële klanten niet verliest!
Verwante publicaties:
- 100% klanten scoren met je website
- Waarom is een mailinglist zo belangrijk?
- E-mailmarketing: Snel en slim nieuwsbrieven versturen
- Een flinke mailinglijst vormt nog géén garantie op verkoopsucces
- 4 Tips Om Je B2B Marketing Plan Morgen Te Realiseren
- Bouw direct een content marketing machine!
- Lead Generation: Deze Nieuwe Methode Zet Het Op Zijn Kop
- Hoe vang je de bezoekers van je website?
- Lead Generation: Hoe bezoekers langer dan 3 sec. op je website blijven
Dit artikel is voor het eerst verschenen op de blog van KlantenScoren.nl