Onaangekondigd contact
Deze blog gaat over mijn project 'play at work, work at play'. Maar eerst dit:   Afgelopen week werd ik door een aantal bedrijven benaderd die mij als klant wilden. Een business coach, een fotograaf, een autobedrijf. Dat is opmerkelijk, aangezien ik geen actie had ondernomen in die richting. Blijkbaar valt er iets aan me te verdienen…

Is dit toevallig? Of moet ik het zien als een teken? Ik was juist druk bezig te bedenken hoe ik marketing-wise  mijn nieuwe project zou kunnen verkopen, hoe ik bedrijven zou kunnen verleiden om met mij in zee te gaan. Wat ik leerde van het ongevraagd benaderd te worden, is dat ik er niet positief op reageer. En dat ik die manier niet zelf zou willen inzetten. Hoe dan wel?

'Play at work, work at play'
Even voor de duidelijkheid; 'Play at work, work at play' is een drie maanden durend project voor bedrijven.  Het bestaat uit een interactieve lezing en 4 incompany workshops met als thema: Samen spelen, met muziek. Omdat muziek mensen blij maakt, en omdat samen muziek maken grote invloed heeft op sfeer en samenwerking. Deze stelling wordt stevig onderbouwd in de lezing; muziek en het brein.

gelukkige werknemers, blije mensen.

play at work, work at play

Mijn Why.
Hoe dan ook, mijn manier van vermarkten is anders. Ik deel informatie. Bedrijven willen deze Informatie hebben, en die zal ik geven zonder te verkopen. Het zal slagen omdat ik erin geloof dat gelukkige mensen harmonie brengen en een betere wereld. En dat is mijn drive.

Wat is er fijner dan spelen op je werk? Tenminste als  het spel op de juiste manier aangeboden wordt. Dan investeer je in jezelf, elkaar en het sociale domein. 'Play at work, work at play' is voor bedrijven en organisaties die werkgeluk hoog in het vaandel hebben en daar actief aan willen bijdragen.

Gelukkige medewerkers
Wat is er zo belangrijk aan werkgeluk? Als je een winkel binnenloopt en je wordt niet prettig behandeld, dan bepaalt dat je mening over deze zaak en je beslissing of je daar nog een keer heen gaat. Als je 's ochtends binnenkomt op het werk en je groet vrolijk je collega's en je krijgt niets terug, beïnvloedt dat je humeur en  misschien ook je eigenwaarde. Je vraagt je af of het zo moeilijk is om sociaal, vriendelijk, gezellig te zijn in het contact met  collega's...

Flink wat uren per dag verblijf je op de werkplek, samen met vaak dezelfde mensen, waar je niet voor hebt gekozen. Aan het eind van de maand krijg je je beloning. Is dat genoeg om er zoveel tijd en aandacht in te investeren? Veel werkgevers weten goed wat de uitdagingen zijn voor hun mensen, je hoopt dat ze beseffen dat er ook in teamspirit geinvesteerd dient te worden.
Als dat zo is, kan 'play at work, work at play' een magische manier zijn om gelukkige medewerkers te krijgen.

Dus HRM afdelingen, secretaresses..klink op de link en informeer je erover. Ik wil graag in gesprek.

 
 
 
 
Verwante publicaties:

 
Categorie Organisatie Advies