SEO trends voor 2020 om rekening mee te houden
Een gedegen SEO strategie is een belangrijk onderdeel van modern ondernemerschap
SEO is een steeds belangrijker wordend onderdeel van het moderne ondernemerschap. Wanneer je online niet gevonden kan worden ben je vrijwel nergens. Om zoveel mogelijk verkeer richting jouw website te generen is het essentieel dat je altijd op de hoogte bent van de laatste trends op het gebied van SEO.
Zoekmachines als Google en Bing worden steeds geavanceerder en slager er steeds beter in om kwaliteit van kwantiteit te onderscheiden. Om ervoor te zorgen dat de content van jouw onderneming zo optimaal mogelijk geschreven is en positieve invloed heeft op de rangschikking van jouw website, behandelen we een aantal SEO trends die je als ondernemer kan verwachten in 2020.
Mensen zoeken steeds vaker naar lokale diensten en producten
Wanneer we kijken naar een specifiek aantal hits in 2019 dan is er een trend te ontdekken in het aantal zoektermen die gericht waren op lokale zoekopdrachten. Hiermee wordt bedoeld: mensen die op zoek zijn naar producten en of diensten bij hen in de buurt. Dit valt uiteraard niet los te zien van de enorme toename van het mobiele gebruik van Google. Om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf hier goed op is voorbereid, is het belangrijk dat jouw naam en adres zichtbaar zijn op jouw website en op die van derden. Ook is link acquisitie in populariteitslijsten in de regio bijvoorbeeld belangrijk.
Probeer daarnaast ook je vestigingsplaats in combinatie met jouw zaak terug te laten komen in je content. Wanneer je nog geen bedrijfspagina (de naam hiervoor is 'Google Mijn Bedrijf') hebt op Google, zorg er dan voor dat je deze aanmaakt, zodat jouw bedrijf makkelijker te vinden is door mensen in dezelfde regio in 2020.
De definitieve doorbraak van voice search wordt in 2020 verwacht
Een van de trends uit 2019 waarvan we eigenlijk meer verwacht hadden, kan doorgeschoven worden naar 2020. Voice search is in 2019 wel toegenomen, maar niet in de mate zoals dit vooraf verwacht werd. Dit betekent niet dat dit onderwerp helemaal van de kaart is.
Sterker nog, de verwachting bij vrijwel iedere SEO specialist is dat deze trend in 2020 nog sneller zal gaan. Voice search heeft een aantal gevolgen voor de traditionele SEO aanpak. Context en zinsopbouw neemt hierbij een belangrijke rol in. Het is van belang dat content op een dusdanige manier geschreven is, dat het enigszins strookt met de spreektaal.
Dit betekent dat langere zinnen worden opgebroken in meerdere zoekwoorden die in verschillende manieren spreektaal geformuleerd kunnen worden.
Om in 2020 te slagen op het gebied van SEO management is het aan te raden om rekening te houden met een explosieve groei en de definitieve doorbraak van spraak gestuurde zoekopdrachten.