Customer Relationship Management
Omschrijving: Customer Relationship Management (CRM)
Klantrelatiebeheer (CRM) is een technologisch ondersteunde werkwijze waarbij het optimaliseren van alle contacten met de klant centraal staat en er wordt getracht elke klant een individuele waardepropositie aan te bieden gebaseerd op zijn of haar wensen.
Populair gezegd; een CRM-systeem is een softwarepakket voor het beheren van klantgegevens en interacties met deze klanten. Denk daarbij onder meer aan:
- Verkoopmanagement
- Lead, contact en opportunity management om informatie te delen en nieuwe verkopen te faciliteren
- Account management om alle interactie met de klanten vast te leggen en te beheren
- Marketing automatisering
- Lead management voor het beheren en volgen van nieuwe leads
- Email marketing om prospects en klanten relevante aanbiedingen te sturen
- Campagne managment om campagnes via verschillende kanalen te volgen
- Campagne rapportage om de effectiviteit van marketingactiviteiten te analyseren
- Activiteiten management om e-mail, taken, telefoongesprekken en vergaderingen vast te leggen en te volgen
- Content syndicatie: aanbieden van content voor hergebruik en integratie met andere media
Categorie Marketing Advies
Relevante blogs: