Omschrijving kantoorautomatisering:
Kantoorautomatisering is het met behulp van Officesoftware verrichten van administratieve taken en het automatiseren van (alle) werkzaamheden die op een kantoor uitgevoerd worden. Hierbij moet gedacht worden aan het verwerken van o.a. brieven, mailings, rapporten, opstellen en uitbrengen van offertes en het maken van presentaties. Veel gebruikt zijn daarbij natuurlijk de programma’s van Microsoft Office, waarmee het ook mogelijk is om processen verregaande te automatiseren.
Doel is om sneller en slimmer te werken en ook efficiënter te kunnen samenwerken, taken die regelmatig voorkomen te automatiseren en de kwaliteit van uw organisatie te verhogen, zodat u een betere concurrentiepositie opbouwt.
Het beschikken over de juiste vaardigheden is een eerste vereiste. Vaardigheden kunnen door zelfstudie, veel praktijk of door het volgen van praktische workshops worden verkregen. Gemiddeld kan dan wel 40-60 uur tijdwinst per medewerker worden geboekt.
Nieuwe software biedt zoveel krachtige mogelijkheden. Benut die mogelijkheden. U hebt er al voor betaald met het kopen van de software.
Relevante blogs: