Anders gezegd, waarom zou ik uitgebreide CRM software moeten aanschaffen om mijn klantrelaties te beheren? Die vraag zou je kunnen beantwoorden met een aantal tegenvragen: Heb je nu een duidelijk overzicht van al je klanten en stakeholders die bij je …
De vraag waarom je als organisatie aan CRM moet beginnen, is allang niet meer relevant. CRM anno 2015 moet je kunnen inzetten om de interactie met relaties te verbeteren en onderliggende processen aan te sturen. Losse eilanden zijn tegenwoordig naadloos …
Een goede klantenservice kan niet zonder één centraal klantenprofiel Vrijwel alle CRM systemen gaan uit van een “organisatie” die als gebruiker van een luxe, op rol gebaseerde suite, haar relaties bedient. Vreemd genoeg schitteren de rollen van argeloze …
Het lijkt zo gemakkelijk. Het banknummer wordt langer. De bestanden van en naar de bank krijgen een andere indeling en we zijn softwarematig klaar voor het nieuwe Europese betalingsverkeer. Als u gebruiker bent van standaard software dan klopt dat in …
Er wordt ontzettend veel geschreven over het opstarten van ondernemingen , ondernemingsplannen , marketing , over hoe teamwork moet worden bevorderd, etc., maar over het misschien wel moeilijkste aspect van het ondernemerschap, het mentale, is niet veel …
Pareto Het 80/20 principe, ook wel genoemd het Paretoprincipe naar de gelijknamige econoom uit de 19e eeuw, gaat ervan uit dat 20% van de oorzaken in de regel 80% van de resultaten oplevert. Pareto struikelde toevallig over deze relatie tijdens een onderzoek …