Hieronder staan drie voorbeelden, die laten zien wat het effect is van bloggen via Multiraedt. Elke deelnemer krijgt een eigen profielpagina op de website van Multiraedt en idealiter is het de bedoeling die profielpagina verder te versterken door het schrijven van blogs.
Blogs worden opgehangen aan de profielpagina. Door de optimalisering van de vindbaarheid van de blogs en actieve verspreiding door Multiraedt van die blogs via de nieuwsbrieven en social media, komt er een bezoekersstroom op gang.
Deze 3 onderstaande voorbeelden (de namen van de deelnemers zijn onleesbaar gemaakt) laten zien hoe zo'n bezoekersstroom zijn weg vindt naar de profielpagina van onze deelnemers en uiteindelijk naar de eigen websites van die deelnemers. Het meetpunt is 5 april 2017.
De conclusie spreekt voor zich. Ook zonder bloggen wordt de profielpagina van de deelnemers bezocht en wordt er doorgeklikt naar hun eigen websites. Het is duidelijk dat de bezoekersstromen sterk toenemen als gevolg van het publiceren van blogs. Bovendien is er een duidelijke verhouding tussen de frequentie van het bloggen en de omvang van de bezoekersstromen.