Bij Personal Branding ziet men zichzelf als een merk; wat zijn mijn sterke punten, mijn ambities en bestaat daarvoor een markt en zo ja, hoe bereik ik die markt?
Het is van belang je te onderscheiden van anderen en dit ook uit te dragen. Laat zien welke unieke capaciteiten je bezit. Authentieke profilering is daarbij de sleutel. Daarmee wordt bedoeld dat een Personal Brand niet louter een vernislaag van gewenste eigenschappen hoort te zijn, want de houdbaarheid daarvan is uiterst kort. Een videopresentatie kan daarbij zorgen voor een aantrekkelijke persoonlijke touch.
Een personal brand is in beweging, doordat de ware professional continu aan de verdieping van zijn kennis en ervaring werkt en probeert zijn effectiviteit te vergroten. Het opbouwen van autoriteit en reputatie kost tijd en men kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. Bovendien kunnen drukte en de waan van de dag geen excuus vormen voor het laten versloffen van het eigen merk. Carrière management is niet iets dat in werking kan worden gezet op het moment dat er een kink in de kabel komt. Dan is het al te laat!
Relevante blogs: