Blog Archief

Cold calling naar kleine bedrijven verboden! Wat mag nog wel?

Cold calling onder de nieuwe SPAMwet. Wat zijn de mogelijkheden voor acquisitie? Kun je prospects en klanten nog wel benaderen? Nu ook Cold calling naar ZZP-ers, eenmanszaken en maatschappen verboden Er gelden nieuwe regels voor het telefonisch benaderen

5 tips om deze week meer te scoren op Linkedin

Je hebt goed nagedacht over je LinkedIn profiel en eindeloos geschaafd aan de teksten die er staan. Maar helpt jouw profiel jouw prospects om jouw connectieverzoek te accepteren? Bij onderstaande tips ga ik niet uit van jou, maar van je prospect. Stop

5 slimme manieren om het gesprek te starten op LinkedIn

Irriteer jij je ook aan die fantasieloze connectie verzoeken op LinkedIn? Nou, dat is bij jouw prospects niet anders. Een gesprek met een B2B prospect op de juist manier starten, daar komt wat timing en creativiteit bij kijken. Wij verzorgen het bij

Jagen of vissen bij acquisitie en recruitment? Wat werkt beter?

Vissen in een andere vijver? Zoek je nieuwe klanten of zoek je een nieuwe medewerker? Dat lijkt heel verschillend, maar er zijn een paar belangrijke overeenkomsten tussen acquisitie en recruitment. En je zou eens voor een heel andere benadering kunnen

The Post-COVID19 Era

Introduction Most countries around the world are heavily affected by the COVID-19 crisis, with the number of infected people and deaths increasing rapidly. In Europe, this has resulted in different formats of Lockdowns across countries. These Lockdowns

The need for resilient leaders in times of COVID-19

Introduction The COVID-19 crisis in Europe is now reaching a new critical phase, where governments are acting decisively to control a rapid spread of the virus. Numerous countries in Europe going into the phase of Lockdown, where measures are announced

Virtual leadership skills in times of COVID-19 crisis

Introduction The COVID-19 crisis in Europe is now reaching a new critical phase, where governments are acting decisively to control a rapid spread of the virus. Numerous European countries are going into Lockdown, and taking measures to limit physical

Essentials of Leadership in times of the COVID-19 Coronavirus crisis

Introduction The COVID-19 crisis in Europe is now reaching a new critical phase, where governments are acting decisively to control a rapid spread of the virus. Numerous countries in Europe going into the phase of Lockdown, where measures are announced

Organizational culture and leadership as a foundation for successful implementation of a strategy

INTRODUCTION It is well known that the culture of an organization has the power to drive sustained business performance, especially in times of (disruptive) changes. At its best, culture unifies people and creates shared behaviours, beliefs, values and

Choosing a strategy process that leads to success

Introduction It is a well-known ritual that as summer approaches, companies prepare their annual plan and budget cycle for the coming year. Timetables are sent to local managements in their home country and abroad to report according to corporate guidelines

Meer resultaat uit Social Selling in B2B

Heel veel tijd investeren en uiteindelijk tot de conclusie komen dat je er niet genoeg nieuwe business uit haalt… is Social Selling het nieuwe ‘netwerken’? Wat is Social Selling Social Selling is een manier om klanten naar je toe te laten komen. Klinkt

Challenges for leaders in strategy design

Introduction In our first article ‘Realizing your strategy successfully in a disruptive world’ we described three characteristics successful organizations have in common to effectively deliver strategies they have designed. Connecting strategy design

Realizing your strategy successfully in a disruptive world

INTRODUCTION The majority of companies is not able to successfully translate their strategic plans into reality. In this paper we will investigate those elements that make a strategic process successful, taking into consideration the development of the

‘Lead by example. Good example leads.’

The three most important ways to lead people are: by example… by example… by example… Albert Schweitzer Today’s pioneers are tomorrow’s leaders; visionaries with a clear goal and the capacity to actually shape the future to their advantage. How do they

Leaders with courage: now’s your chance!

“In every difficulty lies an opportunity” Albert Einstein Good leadership is the key to success for every organisation. It makes for good morale, motivated staff (and as a result, fewer departing employees) and sustainable success in the long term. But

Focus op samenwerking die richtinggevend is!

Een samenwerking moet richtinggevend zijn en een gezamenlijke visie hebben, daarop moet de focus komen te liggen. Dan zal ook blijken, hoever men bereid is te gaan om een samenwerking succesvol te laten zijn In dit 3e blog over “samenwerking moet ook

Samenwerking is een kernkwaliteit: deel 2

Samen kunnen werken is een kernkwaliteit en dus een belangrijke karakter- en cultuureigenschap die aanwezig moet zijn ! Hoe maak ik de beste afspraken voor samenwerking met resultaat? Deze keer wil ik het hebben over de richtlijnen die je voor jezelf

“Knowing yourself is the beginning of all wisdom”

“We do not see things as they are, we see them as we are.” A study by the Cornell School of Industrial and Labour Relations (2010) found self-awareness to be the strongest predictor of overall success of leaders. Awareness of one’s own strengths and

SLIMME OPLOSSINGEN DOOR SAMENWERKING

Innovatie en vernieuwing door samenwerking De aanleiding van dit blog is het feit, dat ik steeds meer lees over samenwerken en samenwerkingsverbanden. Automerken kruipen naar elkaar toe, vanwege kostenbesparing , om samen te werken op het gebied van

No vision, no future: the need for visionary leadership

“Leadership is the quality to translate vision into reality” Warren Bennis In the current VUCA world in which we live, it is difficult for Executive Boards and/or management to lead organisations in a particular direction. After all, society is changing

We all need Learning Leaders

‘The difference between a leader and a follower is innovation’ Steve Jobs The transition facing the business sector is so enormous that at this point in time it is very difficult to prepare leaders for the future. It is clear that a new type of leadership

Acquisitieplan schrijven? In 8 stappen een compleet en goed acquisitieplan!

Je wil een acquisitieplan gaan schrijven? Heb je mijn blog wel gelezen waarin ik uitleg waarom je geen acquisitie moet gaan doen? Als je het tóch gaat doen ben je een doorzetter en dan verdien je een beetje hulp. Pak het dan in ieder geval goed aan:

Hoe begin je met B2B acquisitie? Lees eerst deze tips!

Mijn beste advies voor acquisitie : doe het niet. Zeker als het gaat om koude acquisitie. Want het kost veel energie en de kans op succes is niet erg groot. Maar je wil wel nieuwe klanten, hoe dan? Ik heb jaren als accountmanager rondgereden in Rotterdam

Vernieuwing van uw organisatie? Tap eens uit een ander vaatje!

Heeft u ook zo vaak het gevoel dat uw organisatie toe is aan vernieuwing? Dat er ‘uit een ander vaatje tappen’ getapt zou moeten worden? En wat betekent die spreuk dan eigenlijk? Om met dat laatste te beginnen heeft de uitdrukking de volgende twee betekenissen:

Leiderschap: de kunst van het ont-spannen

Een tekstregel uit een mooi muzieknummer zet voor mij de toon in dit artikel. Wanneer ik de onderstaande woorden even op me laat inwerken vergroot dat de impact op mij. En hoe werken deze woorden eigenlijk in leiderschap? “Ik kan niet wachten op de dag

Organisatiecultuur als bron voor verandering: stop het gevecht tegen de bierkaai

Vechten tegen de bierkaai is een uitdrukking die u vast bekend in de oren klinkt. Een dergelijk gevecht is van tevoren al als verloren te beschouwen. Wat betekent die uitdrukking in uw organisatiecultuur? Het gezegde stamt naar verluidt (wikipedia) uit

De leider in spiegelbeeld

Mensen vragen mij wel eens; 'hoe herken je nou een goede leider?'. Dat is een lastige vraag, althans het antwoord erop is niet eenvoudig. Want leiderschap wordt door iedereen anders ervaren en beoordeeld. Goed en fout in leiderschap bestaat volgens mij

Het strategisch belang van talentontwikkeling

Binnen organisaties (groot en klein) doet zich momenteel een boeiende ontwikkeling voor. Veel ondernemers en leidinggevenden in organisaties weten namelijk dat er anders zal moeten worden samengewerkt om te kunnen blijven inspelen op de veranderende

7 praktische tips voor het opzetten van strategische samenwerkingen.

Er zijn al heel veel boeken en blogs geschreven, trainingen gegeven en heel veel coaching uren besteed aan het onderwerp “samenwerkingen of Joint-Ventures”. Het gaat hierbij meestal om tactische samenwerkingen op het gebied van marketing. Er worden echte

Laten we onze strategie nog even opfrissen!

Strategie aanpassen? Wat is het nut van een plan waarin de getallen min of meer automatisch met 1% worden verhoogd of verlaagd? Toch is dit vaak wat gebeurt als we de strategie opfrissen of het jaarbudget vaststellen. Het laat zich raden wat de betekenis

Geen zakelijke verrassingen, alstublieft!

Persoonlijk houd ik wel van een verrassing, maar in de zakenwereld ligt dat totaal anders. Banken, aandeelhouders, toezichthouders en managers zijn totaal niet gediend van zakelijke verrassingen. Onverwachte afwijkingen, zowel positief als negatief

Helderheid over rollen en verantwoordelijkheden is noodzakelijk

De afgelopen jaren zijn we als organisatie sterk gegroeid. Helaas gaat dat niet zonder groeistuipen, zo bleek afgelopen week. In de management vergadering hadden we een knallend ruzie over wie nu echt verantwoordelijk is voor het afhandelen van een aantal

Ondernemers willen sturen

De week zit er al weer op; je hebt hard gewerkt en dus verwacht je een goed resultaat. Denk je, hoop je. Eigenlijk weet je al dat het niet zo is. Het begon al op maandag met de sales meeting. Veel plannen, bezoekrapporten, en andere kantooractiviteiten

Medewerkers willen helderheid

Nieuwe plannen; weer nieuwe actieplannen. Veel ondernemingen zuchten er onder. Het probleem van nieuwe actieplannen is dat oude plannen vaak niet worden afgevoerd, bijgestuurd, gestopt, en/of teruggedraaid. De nieuwe plannen komen er gewoon bij; er gaat

Klanten willen zekerheid

“De jaarlijkse discussie over nieuwe strategische doelstellingen en jaarbudgetten wordt weer volop gevoerd. Nog niet zo lang geleden hebben we in ons bedrijf met veel fanfare de nieuwe klantenstrategie (“Klant is Koning”) vastgesteld en nu moeten we

Consistentie in ondernemen is noodzakelijk

Veel ondernemingen halen hun doelstellingen niet en blijven tobben met magere resultaten. De effectiviteit van deze ondernemingen staat vaak onder druk, omdat acties en besluiten slechts gedeeltelijk en soms met tegenzin worden uitgevoerd. We zetten

Krijg (meer) financieel inzicht met deze 5 tips!

Waarschijnlijk herkent elke ondernemer het wel: je bent lekker aan het ondernemen en druk bezig met datgene waar jij goed in bent – je passie. En dat is natuurlijk ook belangrijk, want er moeten wel opdrachten (en dus geld) binnenkomen! Waarschijnlijk

Wat is de markt voor inbound marketing in Nederland? (2)

In mijn vorige blog over inbound marketing voor Multiraedt sloot ik af met “ Hoort u bij de 250.000 bedrijven die hun online business serieus neemt?”, en ik kan hiervoor alleen een prognose geven. Marketing is niet meer en niet minder dan alles wat een

Vier tips voor het werven van personeel

Ben je ondernemer en lopen de zaken zo goed dat je wilt beginnen met het werven van personeel? Dan kan de zoektocht naar geschikte medewerkers veel tijd in beslag nemen. Ik geef je daarom graag vier tips waarmee je het juiste personeel werft voor jouw

Effectief netwerken met deze 4 tips

Voor de meeste ondernemers is het niks nieuws meer: netwerken is ontzettend belangrijk. Laat anderen weten wie je bent, wat je te bieden hebt en waarom iemand als eerste aan jou moet denken voor een bepaalde klus. Maar met alleen een catchy elevator

Personeel aannemen als ondernemer: hoe pak je dat aan?

Bij de start van je onderneming ben je vaak nog alleen. Je bevindt je ten slotte in de startfase en de werkzaamheden zijn daardoor nog prima te behappen in je eentje. Maar dan wordt je bedrijf ineens een succes en merk je dat je het werk zich steeds

Blijf efficiënt, energiek en gemotiveerd met deze 7 tips

Als ondernemer maak je soms lange dagen. Op de momenten dat je niet aan het werk bent voor een klant of opdrachtgever, ben je waarschijnlijk wel bezig met je administratie. Daar schuilt ook een gevaar in: namelijk dat je altijd maar aan het rennen bent

Ondernemen is een vak

Regelmatig hoor ik van ondernemers dat ondernemen in je bloed zit, dat het iets is dat je niet kunt leren. Maar daar ben ik het niet mee eens: natuurlijk kun je ondernemen ook leren! Ondernemen is een vak waar je steeds beter in kunt worden. Hoe? Door

Waarom voor ondernemers missie en visie zo belangrijk zijn

Om met je onderneming te kunnen (blijven) groeien, is het belangrijk dat je weet wat je bestaansrecht is en waar je naar toe streeft in de toekomst. Kortom: het is voor ondernemers essentieel dat zij hun missie en visie helder voor ogen hebben! Maar

Drie tips voor het werven en behouden van klanten

Het werven van klanten is voor de meeste ondernemers niet het meest favoriete klusje. Toch is acquisitie wel noodzakelijk om voldoende inkomsten binnen te krijgen en zo het voortbestaan van je onderneming te kunnen garanderen. Als ondernemer is het dan

Waarom financieel inzicht zo belangrijk is voor ondernemers

Financieel inzicht hebben in je eigen onderneming is ontzettend belangrijk. Nu zul je misschien denken: daar heb ik toch een boekhouder voor? En deels klopt dat natuurlijk ook. Waarschijnlijk neemt een boekhouder of administratiekantoor jou het werk

De 5 valkuilen die je als ondernemer moet ontlopen

Alleen maar met je passie bezig zijn als ondernemer kan gevaarlijk zijn. Want wat als je de controle over je eigen onderneming kwijtraakt? Om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurt, heb ik de vijf belangrijkste valkuilen voor je op een rij gezet. Valkuil

QR-codes: Dead or Alive?

Wanneer sluit Nederland QR-codes in zijn armen? Voor mobile marketing was 2013 een geweldig jaar. Inmiddels hebben meer dan 70% van de bezitters van mobieltjes in Nederland een smartphone. Ook het aantal tablets neemt gestaag toe. Daarmee raken steeds

Respect en groepsgedrag

Wat hebben respect en groepsgedrag met elkaar te maken? Wie wil nou geen goed(e) team(s) om de organisatiedoelen waar te maken? Een team dat exact weet welke vlag ze moet halen om toegevoegde waarde te creëren. Waarde waar de klant ook nog eens graag

Gedragsverandering in organisaties

Gedragsverandering in organisaties Uit een onderzoek is gebleken dat 85% (!) van de werknemers niet de doelstellingen kon benoemen die hun manager voor ogen had? Nu kunnen we allerlei vraagtekens zetten bij de randvoorwaarden van dit onderzoek, maar

Heisa bij iedere verandering in de organisatie

Heisa bij iedere verandering in de organisatie. Zet een groep mensen bij elkaar en u heeft de garantie dat er van tijd tot tijd heisa 'in de tent' komt. Dus het kan niet anders dan dat dit bij tijd en wijle ook uw organisatie overvalt. Daar gebruiken

Uw organisatie al ingericht voor blijvend veranderen?

Ook uw organisatie ontkomt er niet aan!! Dalende koopkracht, veranderend consumentengedrag, toenemende financieringsproblemen, snelle technologische en maatschappelijke ontwikkelingen en een overheid die steeds meer vraagt van en overlaat aan organisaties

Hoe u zelf verandermanagement in de weg staat

Deze column gaat er dieper op in hoe u zelf verandermanagement in de weg staat: De vakantie is voorbij en iedereen gaat er weer met frisse moed tegenaan ..... totdat de conclusie (opnieuw) opborrelt, dat anderen nogal eens - met de beste bedoelingen

Customer intimacy voor dienstverlenende bedrijven een overlevingskwestie?!

Klantbinding en klanttevredenheid ondergewaardeerd! Customer intimacy is een begrip wat veel bedrijven hoog in het vaandel hebben staan. In de praktijk zien we echter dat dit maar weinig tot uiting komt. Mijn compagnon en ik zijn met ons adviesbureau

Building Blocks for a Top Company

For more than 20 years, together with an extensive team of researchers, Jim Collins has been trying to determine why certain companies stand out above similar companies and moreover why they seem to be more resilient against various forms of adversity

De snel veranderende wereld en de impact op uw organisatie

De juiste koers varen in een snel veranderende wereld De snel veranderende wereld heeft een enorme impact op uw organisatie. Economische gebeurtenisen in de afgelopen jaren dwingen organisaties tot continue aanpassingen en veranderingen. Immers, onder

Het Dilemma van de Manager

In reactie op mijn vorige artikel, kreeg ik vragen over de manier waarop je mensen laat aansluiten bij je organisatie. Hier wil ik graag verder op ingaan. Zo kreeg ik de volgende vraag: ‘Leuk verhaal, maar een beetje te algemeen, want hoe ga je bijvoorbeeld

Het groepsproces en de rol van de manager?

Wat heeft het groepsproces met de manager te maken? Dat is waar deze blog over gaat. Maar we beginnen misschien wel met een 'schokkende' ervaring ... Als u uzelf vandaag opeens als 20-jarige zou tegenkomen; vol energie om het leven op te pakken, een

Teamwork ondanks een vreemde kijk op de wereld

Meestal streven mensen naar de juiste vorm van teamwork, maar lukt dat niet door een vreemde kijk op de wereld. Zo hoorde ik laatst iemand zeggen: "We hebben nu lang genoeg gepraat over mij, laten we het nu eens over jou hebben; wat vind jij eigenlijk

SterkteManagement; hoe kan dat helpen om waarde toe te voegen?

In deze spannende tijden zijn organisaties in toenemende mate op zoek naar een manier om waarde toe te voegen zodat hun diensten en producten afgenomen blijven worden. Vaak kunnen betere keuzes worden gemaakt door effectiever gebruik te maken van de

Lean Six Sigma en de mens

Lean en Six Sigma zijn ontstaan in de massaproductie waar de nadruk op machines en materialen lag. Nu zijn de meeste managers tot het besef gekomen dat de grootste uitdaging ligt bij de kwesties rondom mensen. Lean - Six Sigma Deze samengestelde term

Hoe een externe zakelijke adviseur het verschil kon maken!

In 2003 stond de legendarische speelgoedfabrikant LEGO op de rand van het faillissement. Het verloor dat jaar bijna € 250 miljoen en de vooruitzichten voor het volgende jaar waren nog slechter. Hoe kon het gebeuren, dat een bedrijf dat tussen 1950 en

Bouwstenen voor een topbedrijf

Al meer dan 20 jaar probeert Jim Collins samen met een uitgebreid onderzoeksteam erachter te komen waarom bepaalde bedrijven in staat zijn boven vergelijkbare ondernemingen uit te stijgen en bovendien beter bestand blijken te zijn tegen allerlei vormen

Strategische samenwerking zéker de moeite waard

In het vorige artikel Overnames en fusies de moeite waard? werd nog getwijfeld of het merendeel van de fusies en overnames een nuchtere kosten-batenanalyse wel konden doorstaan. Vaak vormden de hoge aanschafprijs en/of moeizame integratie een te groot

© Multiraedt 2024