Anders gezegd, waarom zou ik uitgebreide CRM software moeten aanschaffen om mijn klantrelaties te beheren? Die vraag zou je kunnen beantwoorden met een aantal tegenvragen: Heb je nu een duidelijk overzicht van al je klanten en stakeholders die bij je …
Als je een auto koopt, wil je graag weten wat de prestaties zijn en hoe die er uit ziet. Hoe dat bereikt wordt, is van onderschikt belang. Maar als ingenieur wil je wel graag kwijt wat je hebt bedacht om hem 1 op 30 te laten lopen en ook nog met 250 …
Telefonische acquisitie tips: Correct gesprek. Iedereen kan bellen, maar lang niet iedereen kan dat op een professionele, vriendelijke manier. Daarom enkele regels voor een correct gesprek die zowel voor inbound als outbound gelden: Professionele openingszin …
De vraag waarom je als organisatie aan CRM moet beginnen, is allang niet meer relevant. CRM anno 2015 moet je kunnen inzetten om de interactie met relaties te verbeteren en onderliggende processen aan te sturen. Losse eilanden zijn tegenwoordig naadloos …
Dat de werelden van CRM en geld niet dezelfde zijn, ontdekt een relatiebeheerder na een gesprekje met de CFO al snel. Stel, je bent zo'n relatiebeheerder en je wilt een ledenadministratie gaan voeren waarbij personen zich kunnen inschrijven voor evenementen …
De iBeacon verovert terrein, en da's een mooie ontwikkeling. Het is een betaalbare en vernuftige manier om de klant te helpen én beter te leren kennen. Nu ook easyJet op een paar luchthavens experimenteert, de gemeente Rotterdam een lokaal iBeacon-project …
Nog maar een klein decennium geleden waren we als ondernemers lekker aan het zenden: wij vertelden de markt en het individu wel wat ze volgens ons moesten horen. Anno nu valt er een stuk minder te zenden. De consument laat zich niet meer alles aanpraten …
Een beetje MKB-ondernemer heeft wel een Facebook fanpage of een bedrijfsprofiel op LinkedIn en wacht dan in spanning af of 'ie gevonden wordt in het sociale landschap. Maar hoe zit het eigenlijk met de good-old digitale nieuwsbrief? E-mail marketing …
Hoera, het economisch sentiment wordt weer wat vrolijker. Het MKB klopt het stof van de schouders en probeert uit alle macht een nieuw warm bad voor de consument te vullen. Da's mooi om te zien, maar hoe zorgen ondernemers er voor dat hun klanten niet …
Angst voor het onbekende weerhoudt veel MKB-ondernemers van innovatie. Veelal grijpen ze terug op eerdere negatieve ervaringen en beginnen dan niet aan een verandering van hun strategie. Eigentijdse ideeën over bijvoorbeeld Social CRM, e-commerce of …
'CEO - kom uit de kast!' kopt het zakenmagazine Emerce . Nog teveel topmanagers van grote organisaties zijn terughoudend in persoonlijke ontboezemingen op sociale online kanalen. Die schroom kan leiden tot gemiste CRM-kansen, nu dik negen op de tien …
Een goede klantenservice kan niet zonder één centraal klantenprofiel Vrijwel alle CRM systemen gaan uit van een “organisatie” die als gebruiker van een luxe, op rol gebaseerde suite, haar relaties bedient. Vreemd genoeg schitteren de rollen van argeloze …
Dit jaar wordt de Google Glass op de markt gebracht. Een spannende gadget die het zonder twijfel vooral onder jongeren goed zal doen. De vraag die in de komende jaren moet worden beantwoord is: biedt de Glass nieuwe kansen voor de retail en CRM? Ik mocht …
Draadloos internet (Wi-Fi) is een van de belangrijkste ‘winners’ van de laatste vijf jaar. Sterker: wie heeft thuis eigenlijk nog géén draadloze internetverbinding? En in mobiel internet zijn Nederlanders zelfs de meest fanatieke Wi-Fi-gebruikers van …
Kun je je als consument nog vrolijk verbazen over klantvriendelijkheid? Nou en of. Een doodgewone dinsdag in een vestiging van BelCompany, op zoek naar een nieuwe smartphone. Genoeg klandizie, zo te zien, maar geen stress bij de verkopers. De jonge en …
Het lijkt zo gemakkelijk. Het banknummer wordt langer. De bestanden van en naar de bank krijgen een andere indeling en we zijn softwarematig klaar voor het nieuwe Europese betalingsverkeer. Als u gebruiker bent van standaard software dan klopt dat in …