Blog Archief

Vertrouwen staat aan de basis van succesvol bloggen

Een van de belangrijkste principes voor het opbouwen van een succesvol blog is vertrouwen. Mensen zijn geneigd om zaken te doen met individuen of bedrijven die ze kennen, leuk vinden en vertrouwen. Dit geldt niet alleen voor marketing in het algemeen

Relevant blijven als zakelijke specialist is een flinke uitdaging

Elk beroep kent natuurlijk z'n uitdagingen. Die kunnen rechtstreeks gerelateerd zijn aan het beroep zelf of aan externe factoren. In beide gevallen is het aan de zakelijke specialist om die uitdagingen het hoofd te bieden. In dit blog kijken wij vooral

10 belangrijkste voordelen van bloggen voor je SEO-strategie

Bloggen heeft verschillende voordelen voor SEO (Search Engine Optimization/Zoekmachinevriendelijkheid) en kan een effectieve strategie zijn om je online aanwezigheid te verbeteren. Hier zijn enkele voordelen van bloggen voor je SEO-strategie: Verhoogt

Kan ik mijn blogs ook op andere platforms publiceren?

Ja, het kan zeker zinvol zijn om je blogs ook elders te publiceren. Hier zijn een paar redenen waarom het de moeite waard kan zijn: Vergroting van je publiek: Door je blogs op meerdere platforms te publiceren, bereik je een groter publiek. Verschillende

Is het zinvol afbeeldingen te plaatsen op mijn blogs?

Ja, het kan zeker zinvol zijn om afbeeldingen in je blog te plaatsen. Afbeeldingen kunnen je blogs visueel aantrekkelijker maken en de leeservaring verbeteren. Ze kunnen ook helpen om complexe concepten of informatie gemakkelijker te begrijpen door middel

Hoe helpt een blogcursus mij succesvol te bloggen?

In recente voorgaande blogs is vastgesteld dat bloggen zeer zinvol kan zijn voor je onderneming. Ook is gekeken naar de keuzemogelijkheid bloggen en/of Google ads . In dit blog gaan we nu bespreken hoe een blogcursus er idealiter uit zou moeten zien

Strategische keuzes van zakelijke specialisten bij hun klantenwerving

Netwerken is wellicht de meest beproefde en bekendste methode om klanten te werven. Het is een duurzame strategie, echter met beperkingen in bereik en tijd. Klanten werven op grotere schaal en meer efficiënte wijze is natuurlijk nu online mogelijk. Zowel

Loont het werken aan de zoekmachinevriendelijk van je blogs?

Maakt het zoekmachinevriendelijk maken van blogs het verschil? Ja, het zoekmachinevriendelijk maken van blogs kan zeker een verschil maken in de zichtbaarheid en vindbaarheid van je content online. Hier zijn een paar redenen waarom het optimaliseren

Waarom zou ik zakelijk bloggen?

Er zijn verschillende redenen waarom zakelijk bloggen voordelig kan zijn voor jou en je bedrijf. Hier zijn enkele belangrijke voordelen: Expertstatus opbouwen : Door regelmatig te bloggen over onderwerpen die relevant zijn voor jouw branche, kun je jezelf

Wanneer heeft zakelijk bloggen wel of geen zin?

Wanneer heeft zakelijk bloggen zin? Zakelijk bloggen kan in veel situaties zinvol zijn, vooral als onderdeel van een algehele contentmarketingstrategie. Hier zijn de 4 hoofdredenen die zakelijk bloggen zinvol maken: Informatieverschaffing: Bloggen stelt

Hoe kan ik de continuïteit van mijn onderneming waarborgen?

Het waarborgen van de continuïteit van mijn onderneming wordt hier niet alleen in algemene zin besproken. Bijzondere aandacht zal ook worden geschonken aan marketingactiviteiten. Die zijn namelijk bij uitstek continuïteit bevorderend want zij zorgen

Hoe past bloggen in mijn marketingstrategie?

Bloggen kan een waardevol onderdeel zijn van je marketingstrategie. Het kan helpen om je merk op te bouwen, je autoriteit te vergroten, je online zichtbaarheid te verbeteren en leads te genereren. Hier zijn enkele manieren waarop bloggen kan passen in

Klanten werven met bloggen

Klanten werven met bloggen wordt vaak afgedaan als verlies van tijd en moeite. Veel te omslachtig en zonder directe resultaten. Als veel mensen dat roepen, dan hoeft het natuurlijk nog niet waar te zijn, maar zit er waarschijnlijk wel een kern van waarheid

Cold calling naar kleine bedrijven verboden! Wat mag nog wel?

Cold calling onder de nieuwe SPAMwet. Wat zijn de mogelijkheden voor acquisitie? Kun je prospects en klanten nog wel benaderen? Nu ook Cold calling naar ZZP-ers, eenmanszaken en maatschappen verboden Er gelden nieuwe regels voor het telefonisch benaderen

Een praktisch voorbeeld van een effectieve zakelijke blogstrategie

Zakelijke bloggers worstelen vaak met het vinden van de juiste zakelijke blogstrategie. Gezien het belang ervan is dat ook niet zo gek. Bloggen kost tijd en moeite en dat is niet vol te houden zonder positieve resultaten. In het verleden heb ik in mijn

Infographic "klanten werven via Multiraedt"

Klanten werven via het klantwervingscollectief Multiraedt is vooral bedoeld voor zakelijke specialisten. Deze succesvolle aanpak is een aantrekkelijk alternatief voor kostbare Google Ads en leadgenerators. Zakelijke specialisten kunnen zich professioneel

Jagen of vissen bij acquisitie en recruitment? Wat werkt beter?

Vissen in een andere vijver? Zoek je nieuwe klanten of zoek je een nieuwe medewerker? Dat lijkt heel verschillend, maar er zijn een paar belangrijke overeenkomsten tussen acquisitie en recruitment. En je zou eens voor een heel andere benadering kunnen

Empathie als grondslag voor een succesvolle blogstrategie

Als zakelijk blogger kun je je niet veroorloven dat jouw blogs begroet worden met een schouders ophalen. Elke "nou en reactie" kan je klanten en abonnees kosten. Wil je dat vermijden, dan zal je blog iets waardevols voor je lezers moeten opleveren. Dat

De hoekstenen van je zakelijke blogstrategie

Je wilt natuurlijk dat je blogs goed gelezen worden en het liefst door zoveel mogelijk mensen uit je doelgroep. Dat vergt zorgvuldige planning en strakke uitvoering. Zonder die sturing loop je de kans dat je blogs een deel van hun effectiviteit verliezen

Welke vragen zou de (startende) zakelijke blogger zich moeten stellen?

Wanneer ik met bedrijven in gesprek ben over bloggen, dan gaat het in eerste instantie meestal over het waarom. Waarom zou ik als bedrijf gaan bloggen? Aan deze vraag heb ik onlangs nog een uitgebreid blog gewijd. Daarin zet ik al mijn argumenten, en

De beste WordPress-plugins kiezen voor je website

Bouw je een website met WordPress, dan krijg je met plugins te maken. Je voegt daarmee eenvoudig functies toe die niet standaard zijn ingebouwd. De hoeveelheid plugins is enorm. De kwaliteit ervan verschilt echter wel. Waar de ene je website sneller

Haal meer uit je website of webshop!

Jouw product is beter dan die van concurrenten. Zoekt iemand wat jij verkoopt, dan wil je daarom dat ze bij jou uitkomen. Als niemand je echter kan vinden, dan verkoop je niets. Hoe goed je product ook is. Je hebt daarom een website en weet dat je in

Is klantenwerving bij vraaguitval zinloos?

Nu een groot deel van de economie is komen stil te liggen, zie je dat ook de marketinginspanningen van veel bedrijven en zzp'ers op een laag pitje staan. De redenering daarachter is, dat door de enorme vraaguitval, klantenwerving nu zinloos is. De gedwongen

Bloggen voor je bedrijf? Al mijn argumenten op een rij

Waarom zou je bloggen voor je bedrijf? Wat rechtvaardigt de kosten en inspanningen? Is het de moeite waard om zoveel tijd aan het bloggen te besteden? Anderzijds; kan mijn bedrijf zich eigenlijk wel veroorloven om niet nadrukkelijk aanwezig te zijn op

Focus je zakelijke blogs op de pijnpunten van je doelgroep

Van de bloggers, die bij ons platform zijn aangesloten, hoor ik vaak dat zij het even niet meer weten. De inspiratie lijkt opgedroogd en zij hebben grote moeite met het vinden van nieuwe blogideeën. Als je dan wat doorvraagt over hun manier van werken

SEO trends voor 2020 om rekening mee te houden

Een gedegen SEO strategie is een belangrijk onderdeel van modern ondernemerschap SEO is een steeds belangrijker wordend onderdeel van het moderne ondernemerschap. Wanneer je online niet gevonden kan worden ben je vrijwel nergens. Om zoveel mogelijk verkeer

Zakelijk bloggen, is het de moeite waard?

Bij Multiraedt draait heel veel rond zakelijk bloggen . Mijn rol daarbij lijkt tegenstrijdig. Enerzijds is het mijn taak om mensen te enthousiasmeren voor het bloggen. Anderzijds is het aan mij om enthousiaste mensen te temperen in hun soms wel erg hoog

Waarom wordt mijn zakelijk blog zo weinig gelezen?

Als bloggers mij vragen waarom hun zakelijk blog zo weinig gelezen wordt, dan heb ik daarop meestal geen kort antwoord. Een snelle blik op de hieronder staande afbeelding laat zien, dat een blog vele "tandwielen" bevat. Zit het niet goed met één of meer

Hoe werf ik als zakelijke dienstverlener mijn klanten?

De zakelijke dienstverlener werft zijn klanten meestal eerst dicht bij huis. Onder familie, vrienden en kennissen zitten ongetwijfeld ook klanten of zij kennen wel weer iemand. Het contact of de introductie is simpel te regelen. Ook worden vaak de contacten

De kracht van verleiding volgens professor Robert Cialdini

Ik wil het, ik wil het, ik wil het. Dat zou je iedere klant wel willen laten zeggen als ze jouw winkel binnenlopen of jouw product op internet tegenkomen. Professor Robert Cialdini heeft er een studie van gemaakt om te kijken hoe je mensen psychologisch

Zakelijke blogs optimaliseren voor de zoekmachines is cruciaal voor online vindbaarheid

De onderstaande grafiek laat het ondubbelzinnig zien. Zakelijke dienstverlening trekt verreweg het meeste organische zoekverkeer. Mensen zoeken dus uit zich zelf het meest naar zaken die gerelateerd zijn aan zakelijke dienstverleners. Ben jij in die

De stille kracht van het zakelijk bloggen

Iedereen die weleens op de Haagse markt is geweest, weet dat daar het succes afhangt van de decibellen die je kunt produceren. Vooral bederfelijke waar is daarvoor een goede motivator. De zakelijke specialist daarentegen heeft niet zo'n haast. Sterker

Hoe maak ik mijn zakelijke blogs nog duurzamer?

In dit verband bedoel ik met duurzaam niet de bijdrage die online content marketing levert aan een papierloze maatschappij. Dat is mooi meegenomen, maar ik doel vooral op de lange levensduur van de content die verspreid wordt. Zakelijke blogs , e-books

Onderzoekers tonen zakelijke bloggers de weg naar de meest kansrijke blogstrategie

Iedereen die weleens een boek over content marketing heeft opengeslagen weet, dat vooral zakelijke dienstverleners met bloggen klanten kunnen binnenhalen. Waarom bij uitstek zakelijke dienstverleners? Omdat hun waardeproposities meestal complexer zijn

Hoe maak ik mijn zakelijk blog perfect leesbaar

Bezoekers op je website krijgen is één ding, ze ook nog aan het lezen te krijgen, is echter weer een heel ander ding. Dan doen maar weinig bezoekers zomaar. Het overgrote deel scant alleen je website even vlug. In die paar seconden scantijd beslissen

5 effecten van een goede brainstormsessie

Brainstormsessies organiseren is inmiddels een vast onderdeel van mijn werk geworden. Door de jaren heen is dit ontstaan. Ik werd ervoor gevraagd en ontdekte al snel dat het goed bij mij past. Hoe dat komt? Ik denk in de eerste plaats doordat ik graag

5 effecten van een goede brainstormsessie

Brainstormsessies organiseren is inmiddels een vast onderdeel van mijn werk geworden. Door de jaren heen is dit ontstaan. Ik werd ervoor gevraagd en ontdekte al snel dat het goed bij mij past. Hoe dat komt? Ik denk in de eerste plaats doordat ik graag

Hoe bouw je met je zakelijke blog vertrouwen op?

Zakendoen zonder een vertrouwensbasis is prima mogelijk zolang het maar eenvoudig blijft. Wij leven in een rechtstaat die een grote mate van bescherming biedt tegen kwaadwillende mensen. Worden de zakelijke verhoudingen complexer, dan ontstaat er al

5 marketingmodellen die je ècht inzicht geven

Managementporno. Ken je die term? Het wordt wel eens gezegd van powerpointpresentaties vol grafieken, tabellen en invliegende objecten. De vraag is of al deze visuele opsmuk je ook echt wijzer maakt. Of dat het vooral bedoeld is om het publiek te laten

Zakelijk bloggen, heeft dat wel nut?

Het wordt mij vaak gevraagd: 'Al die tijd die je steekt in het schrijven van je blogs, heeft dat nu effect?' Die vraag is best legitiem, want het kost inderdaad veel tijd en energie om regelmatig blogs te schrijven, die dan ook nog met plezier gelezen

Klantconversie in de zakelijke dienstverlening: is er licht aan het eind van de funnel?

Je hebt er alles aan gedaan om jouw waardepropositie onder de aandacht te brengen van je doelgroep. Daarbij heb je alle voor jou zinnige klantwervingsmethoden toegepast. Bovendien heb je ervoor gezorgd dat je online vindbaarheid geoptimaliseerd is en

Goedkoopste klantwervingsmethoden voor zakelijke dienstverleners

Voor zakelijke dienstverleners met een bescheiden marketingbudget is het een uitdaging om de pijplijn met klanten te vullen en gevuld te houden. Ik heb het hier dan over dienstverleners die als éénpitter werkzaam zijn of in kantoren waar tot 25 mensen

Hoe trek ik als startende zakelijke dienstverlener de juiste klanten aan?

Je hebt besloten voor jezelf te werken als onafhankelijke freelancer in de zakelijke dienstverlening. Voor jou geen loondienst, je gaat zelf bepalen voor wie je werkt, waar je dat doet, hoe lang en voor welke beloning. De vraag is echter of jij als beginnend

Hoe roep ik mijn bloglezers effectief op tot actie?

Bij zakelijk bloggen proberen wij zoveel mogelijk lezers te boeien en aan te zetten tot een of andere vorm van interactie. Of je nu een korte of langetermijnstrategie voor ogen hebt, uiteindelijk wil je met je blogs je zakelijke resultaten positief beïnvloeden

Zakelijke blogs veelzijdig inzetbaar en multifunctioneel

Over zakelijke blogs raak ik maar niet uitgepraat. Hoe langer ik ermee bezig ben, des te enthousiaster word ik. De multi-functionaliteit en veelzijdigheid blijven mij boeien. Velen met mij hebben dit natuurlijk ook al lang ervaren en voor hen daar is

Succesvolle niche marketing strategie voor zakelijke dienstverleners

Online tegenhangers van traditionele marketingtechnieken De concurrentie onder zakelijke dienstverleners is hevig. De tijd dat een advocaat kon volstaan met een koperen naamplaat bij de deur en een vermelding op de website van de Nederlandse Orde van

Zeker bij zakelijk bloggen geldt kwaliteit boven kwantiteit

Met meer dan gemiddelde interesse volg ik mijn medebloggers. Ik kijk hoe zij het doen, waar ik wat kan leren en hoe ik fouten kan vermijden. Wat mij onder meer opvalt is dat sommigen enorm ijverig zijn en een heel veel content produceren. Dat kan weleens

Maak van je blog een goed gesprek

Hoe je van een blog een goed gesprek maakt. Door je allereerst af te vragen wie nu precies de doelgroep is waar je voor schrijft. Over het algemeen geldt dat je verbondenheid moet creëren. Daarbij maakt het nogal wat uit met wie je het gesprek wilt gaan

Waarom je oude blogs af en toe moet opfrissen

Blader eens door de zakelijke blogs die je de afgelopen jaren schreef. De kans is groot, dat je ontdekt dat niet alles wat je schreef nu nog waar of relevant is. Dat kan ook niet, het is immers alweer enige tijd geleden dat je de blog publiceerde. Veel

Hoe schrijf ik mijn zakelijk blog: stap voor stap

Er zijn bloggers die hun blogs zo uit hun mouw schudden. Kennelijk verkeren die in een constante staat van creativiteit en zijn ook nog in staat oog te houden voor de zoekmachinevriendelijkheid en commercialiteit van die blogs. Ik behoor niet tot die

Waarom is onderling aan elkaar linken van blogs zo nuttig?

Onderling aan elkaar linken van blogs is nuttig omdat daarmee de gebruikersvriendelijkheid van de website toeneemt, de zoekmachines je daarvoor belonen en er meer wordt gelezen. Het kost natuurlijk wat tijd om de links aan te brengen, zeker wanneer je

Last van een schrijversblok? Onze tips en blogideeën om eruit te komen

Je weet dat het belangrijk is om zakelijk te bloggen over originele onderwerpen die relevant zijn voor de lezer. Ook weet je dat continuïteit belangrijk is voor het slagen van een zakelijke blog. Je hebt al een paar mooie blogs weten te produceren. Maar

Zakelijk bloggen is zinloos, ik bereik mijn doelgroep er toch niet mee.

Een veel gehoord excuus om geen zakelijke blog te beginnen is het argument dat de doelgroep er niet mee zou worden bereikt. Maar, waarom niet? Wij geloven er stellig in, dat je (nagenoeg) iedere doelgroep met een zakelijke blog kunt bereiken. Mits je

Hoe stem je de titel en inhoud van je zakelijke blog af op het zoekgedrag van je doelgroep?

Klantwerving met behulp van content marketing wordt steeds belangrijker. Dat heeft niet alleen te maken met de relatief lage kosten, maar ook met het veranderde koopgedrag. Daar waar de koper destijds niet erg vond om rechtstreeks benaderd te worden

Duplicate content: kan ik mijn blogs ongestraft op meerdere websites plaatsen?

Om maar meteen antwoord te geven op je vraag: dat ligt aan de intentie van je zakelijke blog. Duplicate content wordt namelijk pas schadelijk wanneer je dit bewust en kwaadwillend doet. Dat betekent overigens niet automatisch dat duplicate content ook

B2B content marketing strategie voor zakelijke dienstverleners

Hoe ziet een succesvolle content marketing strategie eruit? Bij content marketing staat het bieden van relevante informatie aan de doelgroep centraal. Het is een sympathieke manier om met je (potentiële) klanten in contact te komen. Om dat effectief

Wat is jouw insteek bij het zakelijk bloggen?

De bovenstaande vraag helpt om blogideeën op te doen en extra inspiratie te krijgen om goede blogs te schrijven. Het interessante is namelijk, dat er natuurlijk meerdere invalshoeken kunnen zijn bij het zakelijk te bloggen. Het is een gegeven dat emoties

Hoe een persoonlijk blog kan bijdragen aan je professionele carrière

Bedrijven die content marketing gebruiken als belangrijk onderdeel van hun marketing strategie zijn tegenwoordig gemeengoed. Een steeds groter deel van hun budget gaat naar het produceren van blogs, video's, e-books en podcasts. Daarmee bouwen zij geduldig

7 tips om blogideeën te krijgen

Wie eenmaal met zakelijk bloggen is begonnen moet het volhouden. In het begin heb je genoeg goede onderwerpen om over te schrijven, maar er komt een moment dat je extra inspiratie nodig hebt. Deze 7 tips helpen je daarbij. Dus pak deze blogideeën erbij

Content marketing strategie voor zakelijke bloggers

Zakelijke bloggers die uit zijn op tastbare en duurzame resultaten, kunnen niet zonder een goed doordachte content marketing strategie. Het is dé manier om stap voor stap het vertrouwen te winnen van je doelgroep en een voor beide partijen interessante

Bloggers opgelet: respecteer auteursrechten!

Vele uren arbeid heeft je blog of artikel gekost. Je hebt er lang over nagedacht, onderzoek gedaan, het opgeschreven, geredigeerd en gecontroleerd door in overleg met anderen te gaan. Jouw blog is eindelijk af en wordt geplaatst. Twee weken later kom

Relevante feiten en statistieken voor de zakelijke blogger

Regelmatig breken wij via deze weg een lans voor de zwoegende zakelijke blogger. Als geen ander weten wij dat een blog niet zomaar uit de lucht komt vallen. Een goed blog schrijven en een succesvolle blogstrategie uitvoeren vergt kennis, geduld en discipline

Wat maakt mij een succesvolle zakelijke blogger?

Iedere zakelijke blogger kent dat spannende gevoel van de allereerste keer dat je op ‘publiceren’ drukte en jouw eerste blog een feit was. Want, je gaf iets weg van jezelf en hoe zouden mensen op jou gaan reageren? Misschien is de eerste eigenschap van

6 redenen waarom bloggen de ranking van jouw website verhoogt

Is bloggen goed voor SEO? Het antwoord is ja! Relevante blogs op je website maken een enorm verschil in de manier waarop jouw website zich presenteert in de zoekmachines van Google. Content creatie (blogs, vlogs,video's,e-books) als essentieel onderdeel

Zakelijke dienstverlener kies! Zeker als je gaat bloggen.

Waarom zou ik mij als zakelijke dienstverlener dienen te specialiseren? Het is menselijk gedrag om te laten zien waar je allemaal verstand van hebt. Maar daar zit een keerzijde aan. Ben je bijvoorbeeld een adviseur in de zakelijke dienstverlening, dan

Hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn blogs?

Schrijven zonder te worden gelezen, daar heb je niets aan. Daarom moet wat je schrijft relevant zijn voor de doelgroep. Hieronder lees je 5 praktische vragen die je vooraf kunt stellen om jouw doelgroep te interesseren. Wat wil ik aanbieden en bereiken?

Een autoriteitspositie opbouwen? Ga bloggen!

De autoriteitspiramide Bloggen als effectief wapen in de concurrentiestrijd Plotseling loop je tegen een uitdaging aan waar je zelf geen verstand van hebt. Wat doe je dan? Precies, je gaat op zoek naar iemand die er meer kaas van heeft gegeten, een autoriteit

Bloggen of netwerken voor klantwerving?

Wat doen ondernemers die net hun bedrijf zijn gestart of ondernemers die behoefte hebben aan nieuwe klanten? Zomaar even bellen of ergens binnenlopen wordt steeds minder gewaardeerd en je hebt onder andere rekening te houden met de AVG. Netwerken en

Deze blog over de ideale blogstructuur ga je zeker helemaal uitlezen!

Deze blog gaat namelijk over de vindbaarheid en leesbaarheid van blogs. Hoe je dat realiseert? Door een ideale blogstructuur toe te passen, beginnend met een pakkende, inspirerende en vooral herkenbare titel waarmee je de aandacht trekt. Ben ik erin

5 manieren om via bloggen jouw online vindbaarheid te vergroten

Waarom bloggen jouw online vindbaarheid vergroot? Omdat mensen nu eenmaal graag leren van ervaringen van andere mensen en geïnspireerd willen worden. Dat geldt zeker ook voor de markt van de zakelijke dienstverleners, waar alles draait om kennis en expertise

Bloggen als alternatief voor Google adwords

Op de lange termijn levert het inzetten van blogs duurzamere resultaten op. Het kost tijd om een strategisch blogplan te maken en op te zetten, maar je blijft van de investering veel langer de vruchten plukken! Doordat bloggen zo kostenefficiënt is

Een effectieve blogstrategie, waar moet ik aan denken?

Nieuwe doelgroepen bereiken op een vernieuwende manier? Dan zul je zichtbaar moeten zijn op alle kanalen en zijn blogs een prima manier om op de radar te komen. Toch worden er met blogs vaak wat beginnersfouten gemaakt. Dit is waar je aan kunt denken

Starten met zakelijk bloggen? Valkuilen en tips uit de praktijk

Je directie begrijpt dat je vandaag de dag als bedrijf een goed verhaal moet kunnen vertellen. De marketingmanager ziet de groei in Google-verkeer graag komen en zegt steun toe op alle vlakken. En je hebt een collega die handig is met de pen en jouw

Hoeveel verleiding zit er in jullie uitstraling?

Summary Stake holders zijn te beïnvloeden via planmatige communicatie. Een doordachte aanpak helpt hen om positief te denken over jullie of over jullie aanbod. Maar hoever ga je daarbij als opdrachtgever of bureau? Het doel (omzet? of aantal likes?)

De nieuwe privacywetgeving (AVG of GDPR) gaat in op 25 mei aanstaande. Bereid je voor!

De nieuwe Europese privacywet geldt voor álle organisaties die persoonsgegevens verwerken. Dus ook voor kleine mkb’ers en zzp’ers die gegevens verwerken. Zoals het bijhouden van afspraken van klanten, telefoonnummers van klanten of personeelsinformatie

DE 9 VOORDELEN VAN MARKETING AUTOMATION

Waarom zou je zou moeten investeren in het automatiseren van je marketingactiviteiten De 9 voordelen van marketing automation voor ondernemers is een artikel welke ik heb geschreven omdat veel ondernemers moeite hebben met de snelheid waarmee het internet

NLP Business: NLP in een zakelijk jasje

Sinds twee jaar ben ik gestart met de koppeling van Neuro Linguïstisch Programmeren en de zakelijke omgeving. En daar had ik een hele goede reden voor. Een aantal jaren geleden zocht ik namelijk een training of opleiding waarbij ik mezelf tot een goede

WAAROM ZIJN E-MAILADRESSEN ZOVEEL WAARD?

Het belang van een gevulde actuele relatie-database met e-mailadressen wordt vaak onderschat. Hierdoor laten bedrijven veel omzetkansen liggen. In dit artikel ontdek je, waarom het zo belangrijk is om je websitebezoekers om hun e-mailadres te vragen

HET VERKOOPPROCES: HOE KAN IK SUCCESVOL VERKOPEN

Een aantal jaren geleden ben ik gestart met verkopen. Ik wist er helemaal niks van. Ik had nog nooit eerder “verkocht”. Ja, privé gezien heb ik ooit wel eens op de rommelmarkt gestaan en heb lootjes voor de lokale vereniging verkocht, maar dat was het

Vragen ze weer om korting? Vijf verkooptips.

Je hebt je prospects heel duidelijk uitgelegd wat de waarde van je service/dienst is maar het lijkt net of ze het niet (willen) snappen. Als ze nou maar die waarde zouden onderkennen dan was de prijs niet zo belangrijk… Want nu vragen ze weer eens om

Hoe krijg jij 80% Meer Potentiële Klanten?

Traditionele marketing heeft zijn beste tijd gehad. Potentiële klanten oriënteren zich tegenwoordig online voordat ze overgaan tot aankoop. Hierdoor is het aankoopproces drastisch veranderd. 81% van de consumenten begint het koopproces met online research

25 tips voor betere resultaten met je Facebook berichten

Reageren je klanten niet op je Facebook berichten? Benieuwd naar hoe je dit snel en simpel op kunt lossen? Het maken van kleine veranderingen in wat en hoe u post kan veel uitmaken in de reacties. Eerst twee tips vooraf. 1. We hebben een gratis Engelse

Hoe organiseer je jouw LinkedIn connecties?

Koester je LinkedIn connecties Wist je dat LinkedIn een handig relatiemanagementsysteem is? Maar hoe organiseer je jouw LinkedIn connecties? Vind jij het moeilijk om te onthouden waar je jouw connecties van kent op LinkedIn? Wil je meer opdrachten halen

Gratis cursus The Power of Mindfulness

Your Mind Is More Powerful Than You Realize … Control Your Thoughts And Rid Your Life Of Stress, Anxiety, And Finally Have The Abundance And Happiness In Your Life That You Deserve! If there is one ability that you could learn that would make every single

Gratis Adwords training

Gratis Boek Google Adwords: AdWords Annihilation Download link staat onderaan deze pagina. Aangeboden door http://www.imnl.nl Discover How To Design Profitable AdWords Campaigns That Are Scalable! These Tips Will Open Up Your Business To The World Of

Jouw bedrijf gratis vermelden op Google Maps

Wat doe jij wanneer je informatie wilt inwinnen over een bepaald onderwerp? Waarschijnlijk ga je zoeken op internet, ook wel googlen genoemd. Ik vertel je waarschijnlijk niets nieuws, dat jouw bedrijf daarom uitstekend vindbaar en vertegenwoordigd moet

Free Publicity.. maak er gebruik van!

Free publicity is een strategie om de media in te zetten voor het behalen van bedrijfs- of organisatiedoelen Free Publicity is een vorm van marketing welke effectief is gebleken, omdat het geloofwaardiger overkomt als een ander iets positiefs over jou

Hoe krijg je 1 miljoen klanten zonder marketingbudget?

In dit artikel ga ik de strategie beschrijven voor een klant. Deze heeft een actiesite opgericht, zijnde http://www.gezondheidacties.nl De klant doet dit vanuit een idealistische inslag. Hij wil mensen met een kleine portemonnee helpen om gezonde producten

Essentiële tools voor een optimale online branding

Een ondernemer die er waarde aan hecht online aanwezig en zichtbaar te zijn zal alles aandoen om de met zorg opgebouwde reputatie te handhaven en zal zijn digitale voetafdruk regelmatig onder de loep te leggen en up-to-date houden. Online Branding hoeft

Essentiële tools voor een optimale online branding

Een ondernemer die er waarde aan hecht online aanwezig en zichtbaar te zijn zal alles aandoen om de met zorg opgebouwde reputatie te handhaven en zal zijn digitale voetafdruk regelmatig onder de loep te leggen en up-to-date houden. Online Branding hoeft

100% klanten scoren met je website

Je website is de krachtigste tool van je marketing toolbox. Het is volledig op maat te maken, flexibel en de basis voor al je marketing inspanningen in deze online wereld. Zonder website mis je ontelbare mensen die zoeken naar wat jouw bedrijf te bieden

40 TIPS OM VAN JE BURN-OUT AF TE KOMEN

Manager? Harde werker? Deze tips zijn voor jou en eventueel voor je personeel. De cursus Burn-out is tijdelijk kosteloos verkrijgbaar. Zie het e-book wat ik gratis aanbied. Werkboek Burn-out Download hier Deze informatie is een onderdeel van de zeer

Koude Acquisitie werkt!

Koude Acquisitie werkt! Wat doet Maveza nu eigenlijk? Deze vraag wordt mij regelmatig gesteld en ik moet vaak even nadenken over het antwoord. En toch ook weer niet. Wat wij doen is heel helder: wij zorgen ervoor dat onze klanten in gesprek komen met

Koude Acquisitie werkt!

Koude Acquisitie werkt! Wat doet Maveza nu eigenlijk? Deze vraag wordt mij regelmatig gesteld en ik moet vaak even nadenken over het antwoord. En toch ook weer niet. Wat wij doen is heel helder: wij zorgen ervoor dat onze klanten in gesprek komen met

Tips voor betere telefoongesprekken met uw nieuwe klant

Uw aanwezigheid op Social Media is noodzakelijk om uw bedrijf en producten onder de aandacht te brengen. Uw website en LinkedIn profiel zijn een van de eerste contactmomenten met uw klanten en daarom van cruciaal belang om u maximaal te profileren. U

De rol van internet in de kopersreis van B2B-ondernemers (2)

Hoe start een kopersreis van een B2B-ondernemer? Bijvoorbeeld met een vraag, puur uit nieuwsgierigheid of vanwege een behoefte of een noodzaak. Kijk eens hoe jij dat doet. En belangrijker: kijk eens hoe je markt een aankoopreis maakt? Met de stap 1 en

Waarom is een mailinglist zo belangrijk?

Het belang van een goede mailinglist wordt vaak onderschat. Hierdoor laten bedrijven veel geld liggen. Maar waarom is een mailinglist nou zo belangrijk? Een goede mailinglist is goud waard Met een goede mailinglist kun je op elk gewenst moment traffic

Ken jij het verschil tussen Public Relations en Marketing?

Public Relations (afgekort PR) heeft tot doel het bevorderen van de relatie tussen een organisatie c.q bedrijf en haar publieksgroepen of klanten, door een positief imago ofwel goodwill te creëren. Er wordt gebruikgemaakt van interne en externe communicatie

E-mailmarketing: Snel en slim nieuwsbrieven versturen

Je hebt een website die goed bezocht wordt. Met behulp van een presentje ‘vang’ je de bezoekers van je website en vul je je mailinglist. Mooi zo! Nu nog het systeem waarmee je mailings gaat versturen en een relatie met je (potentiële) klanten opbouwt

32 tips om meer uit e-mailmarketing te halen.

Enige tijd geleden publiceerde ik een artikel over e-mailmarketing (digitale nieuwsbrieven, digitale aanbiedingen e.d.) op dit platform. Daar heb ik veel positieve reacties op gekregen en het verzoek om meer tips te geven. Bij deze dus een vervolg. Steeds

32 tips om meer uit e-mailmarketing te halen.

Enige tijd geleden publiceerde ik een artikel over e-mailmarketing (digitale nieuwsbrieven, digitale aanbiedingen e.d.) op dit platform. Daar heb ik veel positieve reacties op gekregen en het verzoek om meer tips te geven. Bij deze dus een vervolg. Steeds

Hoe vang je de bezoekers van je website?

Met een presentje en een gevulde mailinglist! Je hebt een website en een aantal accounts op social media die goed bezocht worden. Mooi zo! De volgende stap is het ‘vangen’ van je online bezoekers en het bouwen van een relatie. Daar heb je een presentje

De rol van internet in de kopersreis van B2B-ondernemers (1)

Hoe start een kopersreis van een B2B-ondernemer? Bijvoorbeeld met een vraag, puur uit nieuwsgierigheid of vanwege een behoefte of noodzaak. Kijk eens hoe jij dat doet. Ik vul het even voor je in: via emailalerts komt er dagelijks een stroom aan informatie

SEO - Search Engine Optimalization

SEO? Wat houdt Search Engine Optimalization in? Is jouw website SEO ofwel zoekmachine-optimaal ingesteld? Hoe zorg je ervoor dat jouw website beter zichtbaar wordt en vaker te zien is in de zoekresultaten van Google? SEO is een afkorting voor ‘search

Lead Generation: Hoe bezoekers langer dan 3 sec. op je website blijven

Je bent zelfstandige. Je hebt een website. En een paar accounts op social media. Met als doel om jezelf te presenteren en klanten te werven. Prima! Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw online bezoekers daadwerkelijk klanten worden? Door een relatie

Hoe verloopt het aankoopproces van klanten?

Om tot een juist gesprek te komen is het belangrijk dat men het aankoopproces van de klant weet. Dit proces bestaat uit drie fasen: Latente pijn; Pijn toegeven; Zoeken naar een oplossing; U kunt ervan uit gaan, dat bijna alle prospects die u benaderd

Vindt u zakelijk contact maken ook lastig?

Contact maken is lastig, vooral als het een “koud ”contact is. Maar wat nog moeilijker is om dan ook nog iets te willen verkopen. De gemiddelde verkoper schiet bij koude acquisitiegesprekken over de telefoon een op de vijftig keer keer. De percentages

Lead Generation: Deze Nieuwe Methode Zet Het Op Zijn Kop

Wat niet werkt is een mooie website hebben en er vanuit gaan dat mensen vanzelf klant wor den. Denk je echt dat iemand die 10 seconden geleden nog nooit van je gehoord heeft je meteen een opdracht geeft? Waarom zou iemand die voor het eerst op je website

Social media marketing: verbeter je Facebook berichten (5 tips)

Houd jij je bezig met Social media marketing? Wil je meer uit je Facebook berichten halen? Met behulp van de juiste tactiek kun je betere resultaten met je Social media marketing behalen. In dit artikel geef ik je 5 tips voor Facebook berichten die scoren

Social media marketing: verbeter je Facebook berichten (5 tips)

Houd jij je bezig met Social media marketing? Wil je meer uit je Facebook berichten halen? Met behulp van de juiste tactiek kun je betere resultaten met je Social media marketing behalen. In dit artikel geef ik je 5 tips voor Facebook berichten die scoren

Waarom stop ik er als kleine zelfstandige niet mee?

Kleine zelfstandige onder druk Die vraag zullen veel kleine zelfstandigen zich wel eens stellen. Waarom begon je voor jezelf? Wilde je meer geld, of meer vrijheid, of wilde je meer plezier en invloed op de wereld om je heen? Voor veel zelfstandig professionals

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing is zeker geen nieuw begrip. Ik schreef er in 2010 al over. Zoeken en gevonden worden (de basis van inbound marketing) werd toen begrepen maar nog niet actief toegepast. Inmiddels zijn we 5 jaar verder en begrijpen we allemaal dat ‘de

In tien stappen naar een LinkedIn-profiel waarmee je opvalt!

LinkedIn is het grootste zakelijke sociale netwerk ter wereld met wereldwijd meer dan 300 miljoen gebruikers. Nederland telt zo’n 4,7 miljoen actieve gebruikers. Met deze aantallen is het best lastig om op te vallen met jouw LinkedIn-profiel. Maar met

Klantbehoeften doorgronden: interviewen voor gevorderden (2)

Op 14, 15 en 16 april (2015) bezocht ik de Masterclass Buyer Personas. Op initiatief van Stan & Stacy haalde Aldo Wink Tony Zambito over uit de USA. In een zinderend tempo doceerde Tony 12 enthousiaste en leergierige deelnemers en nam hij zijn visie

Twittermarketing voor grenzeloze klantenwerving

Twitter wordt door velen nog gezien als een leuk sociaal medium om informele persoonlijke contacten te onderhouden en niet zozeer als een zakelijk netwerk, dat de marketinginspanningen van organisaties ontzettend kan verlichten. Juist vanwege het informele

Zijn Facebook Ads de nieuwe Flyers?

Het kost een fractie van het bezorgen van flyers, bereikt 2 x zoveel mensen en dat zijn nog maar de eerste resultaten met het werken met facebook ads. Kleine bedrijven kochten veel advertenties in de gouden gids (wie heeft hem nog), flyers of folders

Klantbehoeften doorgronden: interviewen voor gevorderden (1)

Op 14, 15 en 16 april (2015) bezocht ik de Masterclass Buyer Personas. Op initiatief van Stan & Stacy haalde Aldo Wink Tony Zambito over uit de USA. In een zinderend tempo doceerde hij 12 enthousiaste en leergierige deelnemers en nam hij zijn visie

Een flinke mailinglijst vormt nog géén garantie op verkoopsucces

Er wordt vaak gezegd: “het geld zit in de mailinglijst”. De lijst is jouw relatiebestand met e-mailadressen. Helaas, dit is een leugen… Een mailinglijst met veel relaties is géén garantie op verkoopsucces Wat gaat er bij veel bedrijven fout op dit gebied

Twittermarketing versus e-mailmarketing

Hoewel e-mailmarketing succesvol is en de budgetten die ervoor beschikbaar gesteld worden nog steeds stijgen, is er de laatste tijd een aantrekkelijk alternatief in opmars. Twittermarketing begint steeds meer terrein te winnen, vooral vanwege het feit

Public Relations (PR) is geen Marketing, maar wel net zo belangrijk!

De termen PR (Public Relations) en Marketing worden te pas en te onpas gebruikt en door elkaar gehaald. Tijd om de verschillen duidelijk te maken. Daarom eerst maar even de definities. Public Relations; “wat een bedrijf doet om te zorgen dat mensen op

Public Relations (PR) is geen Marketing, maar wel net zo belangrijk!

De termen PR (Public Relations) en Marketing worden te pas en te onpas gebruikt en door elkaar gehaald. Tijd om de verschillen duidelijk te maken. Daarom eerst maar even de definities. Public Relations; “wat een bedrijf doet om te zorgen dat mensen op

Marketing advies bij B2B

Passend marketing advies Iedereen die een product of dienst heeft voor de zakelijke markt is driftig op zoek naar de "ideale" klant. Met ideaal wordt onder meer bedoeld dat de klant niet al teveel uitleg behoeft, het kooptraject niet al te lang is, er

De belangrijkste uitvinding ooit

Het wiel? Nee joh. De klok dan? Ook niet. De transistor, penicilline, navigatie, vuur, de electromotor? Allemaal mis. De belangrijkste uitvinding vind ik tekst. Ik geef toe, het ligt minder voor de hand dan bijvoorbeeld antibiotica. Er zitten ongetwijfeld

Hoe werf ik actief klanten?

Hoe werf ik actief klanten? Meestal komen klanten niet zomaar aankloppen om een bestelling te plaatsen. Actief klanten werven is een proces van zoeken, vinden en werven. Onthoudt, wie zaait zal oogsten! Vaak gaat het echter mis bij het zaaien, zelfs

Hoe werf ik actief klanten?

Hoe werf ik actief klanten? Meestal komen klanten niet zomaar aankloppen om een bestelling te plaatsen. Actief klanten werven is een proces van zoeken, vinden en werven. Onthoudt, wie zaait zal oogsten! Vaak gaat het echter mis bij het zaaien, zelfs

Wat is het beste marketing budget?

Stel je hebt het beste idee of geweldig product maar geen idee om het aan de man te brengen, en dan heb je marketing nodig. In de marketing industrie stikt het van de ideeën en strategieën en het is daarom dat velen verstrikt raken in welke marketing

Internetmarketing begint en eindigt met sociale media

In ons vorige blog: Zoekmachineoptimalisatie als steunpilaar van marketingbeleid is gewezen op het grote belang van zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor met name de vindbaarheid van de website en in het bijzonder voor de juiste synchronisatie met de sociale

In 7 stappen naar 7 contactmomenten met klanten

Natuurlijk is het geen exacte wetenschap, maar uit onderzoek blijkt dat er gemiddeld 7 contactmomenten nodig zijn voordat iemand besluit tot aanschaf van een product of dienst over te gaan. In de praktijk betekent dit dat je hem een keer belt, een keer

In 7 stappen naar 7 contactmomenten met klanten

Natuurlijk is het geen exacte wetenschap, maar uit onderzoek blijkt dat er gemiddeld 7 contactmomenten nodig zijn voordat iemand besluit tot aanschaf van een product of dienst over te gaan. In de praktijk betekent dit dat je hem een keer belt, een keer

Zoekmachineoptimalisatie als steunpilaar van marketingbeleid

Bedrijven die actief zijn of zouden willen zijn op het internet kunnen niet zonder een doordachte strategie die hun website optimaliseert voor de zoekmachines. Zoekmachineoptimalisatie is te belangrijk om geen vast onderdeel uit te maken van het marketingbeleid

De rol van de website bij B2B marketing wordt steeds belangrijker

In vergelijking tot B2C marketing kent B2B marketing zo zijn eigen uitdagingen. Veelal zijn zakelijke producten of diensten redelijk complex en is het dus niet eenvoudig de waardepropositie kort en bondig te "verpakken". Dat geldt ook voor de keuze van

Eerlijke marketing duurt nu echt ’t langst

Informatie achterhouden, lastige feiten wegstoppen in de kleine lettertjes, dingen mooier voordoen dan ze zijn: ze waren ooit onderdeel van een succesvolle marketingcampagne. Maar tegenwoordig werken deze tactieken niet meer. Eerlijk, en met name eerlijke

Nut en noodzaak van Marketing & Sales

Ja, je leest het goed. Ik vind het nodig om uit te leggen waarom Marketing en Sales nodig zijn. Voor iedere business. En ik heb er een hele goede reden voor. Sinds 2008 snap ik dat kopers en inkopers (procurement) online op zoek gaan naar een gebruikte

Vier marketingtrends voor de toeristische sector in 2015

Marketingtrends blijven zich maar ontwikkelen. Als bedrijf of als marketeer moet je deze trends nauw in de gaten houden en er tijdig op inspelen. In deze blog worden de belangrijkste marketingtrends voor de toeristische sector 2015 uiteengezet. De gast

Vier marketingtrends voor de toeristische sector in 2015

Marketingtrends blijven zich maar ontwikkelen. Als bedrijf of als marketeer moet je deze trends nauw in de gaten houden en er tijdig op inspelen. In deze blog worden de belangrijkste marketingtrends voor de toeristische sector 2015 uiteengezet. De gast

Hoe wordt u een Meesterlijk Merk? 8 Personal Branding-tips

Veel mensen denken dat personal branding alleen handig is voor beroemdheden. Maar iedereen kan baat hebben bij het benadrukken van zijn sterke punten, het etaleren van zijn unieke waarde en het achterlaten van een eerste indruk die beklijft en die zorgt

"Adverteren met Google Adwords werkt niet!"

“Google Adwords werkt niet” is een uitspraak die ik regelmatig hoor van klanten. “ Werkt het niet of werkt het niet door jou?” vraag ik dan. Vaak blijkt dat men een waardecheque met een tegoed van € 75,- heeft ontvangen bij een of ander zakelijk magazine

"Adverteren met Google Adwords werkt niet!"

“Google Adwords werkt niet” is een uitspraak die ik regelmatig hoor van klanten. “ Werkt het niet of werkt het niet door jou?” vraag ik dan. Vaak blijkt dat men een waardecheque met een tegoed van € 75,- heeft ontvangen bij een of ander zakelijk magazine

Ben je een merk? Laat het zien!

De afgelopen weken viel mijn oog vaak op artikelen over branding en merkbeleving. Misschien wel omdat het een tussenkopje van 1 van mijn recente blogs was. Een kopje dat bleef hangen

Personal Branding; hoe zichtbaar bent u?

Werken aan je personal brand kan helpen om zichtbaar te zijn, ook intern. Als je jezelf als merk weet neer te zetten, weet wat je talenten zijn en welke zaken jij graag wilt doen, en je maakt dat onderdeel van je strategie, dan gaat dat ervoor zorgen

Als marketinginstrument is het hot; iedereen “doet” aan Social Media: 5 tips

Social media als marketinginstrument is hot en iedere onderneming en/ of organisatie “doet” wel aan social media. Immers, ook een onderneming en/ of organisatie wil goed bij de tijd te blijven. Vaak krijgt een stagiaire of iemand van de afdeling IT of

Een "Fool zonder Doel" bereikt zelfs niets met een Tool

Een online marketeer denkt in digitale zaken. SEA, SEO, Social Media, Google etc etc. Maar wat als ik je nu vertelde dat de crux van online marketing vaak helemaal niet hierin zit bij het MKB? Om dit een plek te geven moeten we een stap terug vanuit

Een "Fool zonder Doel" bereikt zelfs niets met een Tool

Een online marketeer denkt in digitale zaken. SEA, SEO, Social Media, Google etc etc. Maar wat als ik je nu vertelde dat de crux van online marketing vaak helemaal niet hierin zit bij het MKB? Om dit een plek te geven moeten we een stap terug vanuit

Social Media, emailmarketing, company website en CRM (3 tips)

Wat hebben Social Media, email-marketing, de company website en een CRM-systeem met elkaar te maken? In feite zijn het op zichzelf staande disciplines die voor ieder een ander doel hebben. Zo is Social Media te gebruiken voor de interne en externe communicatie

Social Media….de gevaren van een stagiaire (5 tips)

Social Media laten we over aan onze stagiaire. Dit is een vaak gehoorde opmerking, immers de stagiaire heeft daar alle tijd voor. De reden is dat men dan ook voldoet aan het meedoen op de Social Media platformen. Een andere reden is de angst voor het

Veranderingen per 1-1-2015 inzake online privacy en advertenties: 5 tips

Per 1 januari 2015 gaat er het één en ander veranderen betreft online privacy en advertenties. Het gaat hier vooral om online advertenties die rekening houden met uw interesses, ook wel interest based advertising genoemd. Voorbeeld: U bekijkt vakanties

Iedereen "doet" aan Social Media (5 vragen)

Social media is hot en iedere onderneming en/ of organisatie “doet” wel aan social media. Immers, ook een onderneming en/ of organisatie wil goed bij de tijd te blijven. Vaak krijgt een stagiaire of iemand van de afdeling IT of communicatie de opdracht

Social Media, emailmarketing, website en CRM

Wat hebben Social Media, emailmarketing, een website en een CRM-systeem met elkaar te maken? In feite zijn het op zichzelf staande disciplines die voor ieder een ander doel hebben. Zo is Social Media te gebruiken voor de interne en externe communicatie

Social Media, Reputatie, Rendement en Risico (drie tips)

Steeds meer dringt het besef door dat Social Media een mooi, maar ook een gevaarlijk marketinginstrument kan zijn. Immers het plaatsen van een post (boodschap) op de platformen is een fluitje van een cent. Het gevaar zit hem in de reacties op de post

3 tips voor een professioneel Linkedin-profiel

Linkedin. U bent ongetwijfeld een van de miljoenen mensen die een profiel hebben op dit zakelijke online netwerk. Maar is uw Linkedin-profiel nog wel up-to-date? Is het volledig ingevuld? Zodanig dat uw potentiële cliënten weten waarvoor zij u kunnen

3 tips voor een professioneel Linkedin-profiel

Linkedin. U bent ongetwijfeld een van de miljoenen mensen die een profiel hebben op dit zakelijke online netwerk. Maar is uw Linkedin-profiel nog wel up-to-date? Is het volledig ingevuld? Zodanig dat uw potentiële cliënten weten waarvoor zij u kunnen

Websitebezoekers aantrekken via Twitter

Wil een website uitstijgen boven het niveau van een digitaal visitekaartje, dan is het websitebezoek de sleutel tot succes. En met succes bedoel ik de mate waarin een website in staat is klanten te werven. De voorwaarden waaraan een dergelijke website

Effectief LinkedIn in slechts 10 minuten per dag!

Kost LinkedIn elke dag (te) veel tijd? Deze handige infographic laat je zien hoe je in slechts 10 minuten per dag maximaal onder de aandacht komt van jouw connecties! Handelingen die slechts 1 minuut van jouw tijd kosten: Schrijf een update Waar werk

4 Tips Om Je B2B Marketing Plan Morgen Te Realiseren

Het maken van een strategisch marketing plan kost tijd, inspanning en creativiteit. Maar het lastigste deel van het uitvoeren van het marketing plan is je strategisch einddoel realiseren. In deze video vier tips over: Hoe belangrijk het is om je sociale

Strategisch Marketingplan Maakt Video Goedkoop

Het hebben van een strategisch marketingplan voorkomt dat het maken van een video duur is en veel tijd kost. Ontdek in deze video: Dat een interessante video niet langer dan 2 minuten mag zijn. De onderwerpen van de video in het marketing plan staan

Hoe Ik In Mijn Marketingplan Focus Op Online Video

Online Video wordt een steeds belangrijker onderdeel van je strategisch marketingplan. Dat heeft te maken met YouTube. YouTube is de tweede zoekmachine na Google. Is je bedrijf niet met online video aanwezig op YouTube en je concurrenten zijn dat wel

Artikelen schrijven: 5 tips voor inspiratie

Als inbound marketeer ben je veel bezig met schrijven. Van persberichten tot blogartikelen en van case studies tot webteksten. De ene keer rolt de tekst zo uit je mouw, terwijl je de andere keer een uur naar je beeldscherm staart zonder dat je iets op

Wat is de markt voor inbound marketing in Nederland? (2)

In mijn vorige blog over inbound marketing voor Multiraedt sloot ik af met “ Hoort u bij de 250.000 bedrijven die hun online business serieus neemt?”, en ik kan hiervoor alleen een prognose geven. Marketing is niet meer en niet minder dan alles wat een

7 manieren om creatief te blijven

Creativiteit: je kunt niet zonder, maar wanneer je het zoekt kun je het niet vinden. Juist wanneer je onder tijdsdruk met een creatief idee moet komen, lukt het je niet. In deze blog geven we In deze blog geven we 7 manieren om creatief te blijven. Raak

Klanten werven via Twitter: hoe werkt dat?

Wij zijn zelf enthousiaste Twitter gebruikers, maar in gesprekken met andere bedrijven wordt Twitter niet altijd even positief afgeschilderd. Twitter zou niet effectief zijn, vele gebruikers zijn "slapers" of erger nog, spammers, niemand leest de tweets

Flexibele arbeid inhuren; helemaal van deze tijd!

Aangezien inmiddels 300 advocaten en juristen het e-book "Online in contact met (nieuwe) cliënten" hebben gedownload, durf ik nu wel de conclusie te trekken dat er behoefte is aan informatie over dit onderwerp. Dat kan ook bijna niet anders: ook advocatenkantoren

Wat is de markt voor inbound marketing in Nederland? (1)

Een blog heeft weinig waarde en zin als het onderwerp ontbreekt. Leo Bolle geeft in zijn blog Hoe breng ik mijn zakelijk blog om zeep? tips om de lezer te ontmoedigen: “Schrijf vooral over onderwerpen waar je niets vanaf weet en neem zeker niet de moeite

Wat is de markt voor inbound marketing in Nederland? (1)

Een blog heeft weinig waarde en zin als het onderwerp ontbreekt. Leo Bolle geeft in zijn blog Hoe breng ik mijn zakelijk blog om zeep? tips om de lezer te ontmoedigen: “Schrijf vooral over onderwerpen waar je niets vanaf weet en neem zeker niet de moeite

Webwinkel of fysieke winkel

Neemt internet het winkelen over? In winkelcentra ziet men vaker winkels leeg staan, er wordt gezegd dat internet het winkelen overneemt. Er is ook een duidelijke toename in omzet op internet aankopen tot zelfs 10,5 miljard in 2013 en waarschijnlijk

De kracht van (electronic) Word of Mouth

Word Of Mouth (WOM), ofwel mond-tot-mondreclame, duidt op het bespreken van een product of dienst door niet-medewerkers van de betreffende organisatie. Het gaat hierbij om informele communicatie tussen verschillende personen, vaak bekenden van elkaar

De kracht van (electronic) Word of Mouth

Word Of Mouth (WOM), ofwel mond-tot-mondreclame, duidt op het bespreken van een product of dienst door niet-medewerkers van de betreffende organisatie. Het gaat hierbij om informele communicatie tussen verschillende personen, vaak bekenden van elkaar

Zeven tips om jezelf als machtig marketinginstrument in te zetten

De Marketing van het gunnen: Zeven tips om jezelf als machtig marketinginstrument in te zetten Mensen doen zaken met mensen. Het draait voor tachtig procent om gunnen en aandacht. ‘Jij lief voor mij, ik lief voor jou’, zeg ik vaak tegen mijn dochters

Zeven tips om jezelf als machtig marketinginstrument in te zetten

De Marketing van het gunnen: Zeven tips om jezelf als machtig marketinginstrument in te zetten Mensen doen zaken met mensen. Het draait voor tachtig procent om gunnen en aandacht. ‘Jij lief voor mij, ik lief voor jou’, zeg ik vaak tegen mijn dochters

Social media marketing voor advocatenkantoren

Social media – een verzameling online tools die ervoor zorgen dat mensen met elkaar in contact komen en blijven – bevatten een aantal van de meest populaire websites ter wereld, zoals Facebook, Twitter en Linkedin. Internetgebruikers brengen uren door

Bedrijfsfilm laten maken voor dubbele lead generation

Een bedrijfsfilm laten maken zorgt voor dubbele lead generation. Eerst via zoekmachine nummer ‘twee’ van Nederland: Youtube. De tweede keer via zoekmachine nummer “een” Google. Een derde lead generator zijn de sociale media, zegt Gerben Zevenbergen van

Social Media | Z'n langste tijd gehad!

Ik weet het, ik weet het . . . . ontelbare blogs, artikelen, seminars, grafieken en tabellen staan bol met informatie over de noodzaak van social media. We kunnen ermee het aantal leads verhogen. De beeldvorming van uw bedrijf kan ermee positief worden

In zes stappen naar een succesvolle Social Media strategie

In zes stappen naar een succesvolle Social Media strategie Door het opzetten van een goede Social Media strategie voor jouw bedrijf hoef je niet eindeloos te wachten op nieuwe volgers, Retweets of favorites en voorkom je eigenlijk een valse start op

Journalistieke corporate video kost geen klanten

Niet elk bedrijf heeft de vaardigheden in huis om content te maken en dat kost klanten. De oplossing is een interview te geven en daar een corporate video van te maken, zegt Gerben Zevenbergen van Video Marketing Wizard in deze Google Hangouts met Ronald

Bedrijfsfilm laten maken die wél klanten scoort

Natuurlijk kan je een bedrijfsfilm laten maken die wél potentiële klanten scoort. Ontdek het in 2 minuten in deze Google hangouts met Gerben Zevenbergen van Video Marketing Wizard en Ronald Kloots van Content Marketing Wizard. Ontdek: dat in een mooi

Waarom Google vindbaarheid en Adwords samenhangen

Je hebt eigenlijk geen keuze, je moet aan Google vindbaarheid werken. Het lijken ver uiteenlopende thema's, adverteren op Google middels Google Adwords of "gewoon" organisch boven komen in de gratis zoekresultaten. Het enige verband lijkt te zijn dat

Uw advocatenkantoor: starten, uitbouwen en fuseren

De huidige economische ontwikkelingen en de effecten die deze hebben op de juridische sector, leiden ertoe dat steeds meer advocaten solo verder gaan of een nichekantoor starten. Ervaren advocaten van grote en kleinere kantoren én jonge, net beginnende

5 mythes over social media voor bedrijven

Nu wil ik zeker niet gelijk een vergelijk trekken tussen social media voor bedrijfsmatige inzet en seks, maar het is wel een feit dat er meer mensen over praten dan het daadwerkelijk (goed) doen en tevens bestaan er nogal wat misverstanden. Bijvoorbeeld

5 tips om je Google vindbaarheid te vergroten

De heilige graal op internet is: Het hebben van veel bezoekers die gratis via Google bij je komen op de relevante zoektermen en die vervolgens bij jou op de site actie ondernemen op een manier die waarde oplevert. Dit is echter voor de meesten van ons

Verbeter je online vindbaarheid met de juiste keywords

Het targeten van de juiste keywords (zoektermen) is de basis van zoekmachineoptimalisatie. Dat hoef ik jou waarschijnlijk niet meer uit te leggen. Als je iets wilt weten, voer je bepaalde zoektermen in in de zoekmachine om de juiste informatie te vinden

Moet je als winkel een webshop erbij hebben? Of niet?

Online verkopen stijgen in een hoog tempo. Dit komt enerzijds uit de bredere acceptatie van het online kopen op zich, maar ook door het steeds groter worden van het aanbod van producten en diensten die online verkrijgbaar zijn middels een directe transactie

De wereld wordt weer kleiner dankzij Google

De wereld kleiner? Dat klinkt heel raar als je kijkt naar alle technologische en maatschappelijke ontwikkelingen. Maar toch is het zo dat de relevantie van lokale zaken zoals nieuws, bedrijven, producten en kennis weer gaat toenemen. Hoe zit dat in elkaar

Hoe zet ik bloggen effectief in bij mijn klantenwerving?

Startende zakelijke bloggers, die hun ziel en zaligheid in hun blogs hebben gelegd, zijn vaak ontgoocheld door het uitblijven van reacties. Zij hadden hun onderwerp toch zorgvuldig afgestemd op de behoeften van hun doelgroep, het blog voorzien van een

Echt succes met E-mailmarketing (digitale nieuwsbrieven)

Inmiddels hebben veel bedrijven of ondernemers wel een eigen digitale nieuwsbrief en doen ze aan "e-mailmarketing" zoals dat dan zo mooi heet, maar is dat eigenlijk wel zo? In mijn optiek is e-mailmarketing veel meer dan het versturen van een digitale

Echt succes met E-mailmarketing (digitale nieuwsbrieven)

Inmiddels hebben veel bedrijven of ondernemers wel een eigen digitale nieuwsbrief en doen ze aan "e-mailmarketing" zoals dat dan zo mooi heet, maar is dat eigenlijk wel zo? In mijn optiek is e-mailmarketing veel meer dan het versturen van een digitale

iBeacons; communicatie met mobiele apparatuur is volwassen geworden.

iBeacons, combineren de voordelen van QR-codes en NFC. Weinig nieuwe ontwikkelingen hebben het bedrijfsleven zo snel in z’n greep gekregen als iBeacons. Tot op heden waren QR (Quick Response | de bekende zwart/witte blokjes codes) en NFC (Near Field

Is uw website (nog) wel van deze tijd?

Vorig jaar scande het bedrijf Go2People Websites 60 websites van (grote) advocaten-kantoren en kwam daarbij tot een aantal behoorlijk schokkende conclusies. 'De websites van advocatenkantoren hebben een gedateerd design, zijn niet functioneel ingericht

Bouw direct een content marketing machine!

Direct een content marketing machine bouwen. De nieuwe digitale content marketing verslaat de traditionele ‘oude school’ marketing op alle fronten. In deze Infographic van SEOrchers spreken de cijfers boekdelen: Kosten om 1.000 bezoekers digitaal te

Help, ik start een nichekantoor!

Een eigen nichekantoor Het is een trend in advocatenland: veel (jonge) advocaten starten hun eigen nichekantoor. Welke reden er ook is om dat te doen, een succesvolle onderneming begint met een goede voorbereiding. Vooral op het gebied van ondernemerschap

Nieuwe ideeën die leiden tot nieuwe klanten

U merkt misschien dat het allemaal wat terugloopt. Zonder somber te worden, denkt u misschien wel eens dat het nooit meer goedkomt met de handel. Daar bent u dan in ieder geval niet de enige in. Laat ik om mijn tips in te leiden even wat gedachtespinsels

Zeven tips die je helpen kiezen voor Stressvrij Ondernemen

Ik zeg het nu al meer dan een jaar: Stressvrij ondernemen is een keuze! Af en toe een beetje stress is natuurlijk niet erg, en voor sommige ondernemers zelfs nodig om beter te presteren. Maar als je regelmatig in de stress schiet, zit er iets niet goed

4 richtlijnen voor het opzetten van een corporate blog

Als (inbound) marketeer weet je als geen ander dat bloggen een kosteneffectieve manier is om meer relevant verkeer naar je website te genereren. Het nut van een corporate blog is dus wel duidelijk, maar hoe moet je hiermee beginnen? En welke eisen heeft

4 richtlijnen voor het opzetten van een corporate blog

Als (inbound) marketeer weet je als geen ander dat bloggen een kosteneffectieve manier is om meer relevant verkeer naar je website te genereren. Het nut van een corporate blog is dus wel duidelijk, maar hoe moet je hiermee beginnen? En welke eisen heeft

De regel van 7 brengt nieuwe klanten!

Je maakt content, een tijdrovende bezigheid. Intussen merk je dat er maar weinig reacties van potentiële kopers komt. Nu vraag jij je af of de gedane inspanning omtrent het creëren van content wel zin heeft. Jaren geleden ontdekte ik één van de oudste

De regel van 7 brengt nieuwe klanten!

Je maakt content, een tijdrovende bezigheid. Intussen merk je dat er maar weinig reacties van potentiële kopers komt. Nu vraag jij je af of de gedane inspanning omtrent het creëren van content wel zin heeft. Jaren geleden ontdekte ik één van de oudste

De mobiele marketing revolutie is nog lang niet voorbij!

Een praktijkvoorbeeld. Nieuwe technologie verandert alles, zegt Marc Muller. De CEO van Emesa, bekend van het succesvolle www.vakantieveilingen.nl vertelde kort geleden tijdens een bijeenkomst van de Gamechangers dat zijn business de impact voelt van

De mobiele marketing revolutie is nog lang niet voorbij!

Een praktijkvoorbeeld. Nieuwe technologie verandert alles, zegt Marc Muller. De CEO van Emesa, bekend van het succesvolle www.vakantieveilingen.nl vertelde kort geleden tijdens een bijeenkomst van de Gamechangers dat zijn business de impact voelt van

Vergeet de marketing van vroeger, start met een strategisch marketingplan !

Net zoals veel MKBers, worstelen ook juristen met de nieuwe mogelijkheden om hun diensten te verkopen. Het kost veel tijd en geld om netwerken, sociale media, website en blog te onderhouden, terwijl ook de dagelijkse werkzaamheden moeten worden gedaan

Vergeet de marketing van vroeger, start met een strategisch marketingplan !

Net zoals veel MKBers, worstelen ook juristen met de nieuwe mogelijkheden om hun diensten te verkopen. Het kost veel tijd en geld om netwerken, sociale media, website en blog te onderhouden, terwijl ook de dagelijkse werkzaamheden moeten worden gedaan

Vine: een snel en krachtig marketinginstrument

Vine is een vrij nieuwe mobiele app waarmee gebruikers korte video’s met elkaar kunnen delen. De app is in handen van Twitter en dat is niet voor niets. Beide media kennen het onderscheidend vermogen ‘kort maar krachtig’. Maar wat kun je nou eigenlijk

Vine: een snel en krachtig marketinginstrument

Vine is een vrij nieuwe mobiele app waarmee gebruikers korte video’s met elkaar kunnen delen. De app is in handen van Twitter en dat is niet voor niets. Beide media kennen het onderscheidend vermogen ‘kort maar krachtig’. Maar wat kun je nou eigenlijk

Wat maakt contentmarketing succesvol?

Onmisbare ingrediënten voor succesvolle contentmarketing Contentmarketing is een eigentijdse en sympathieke vorm van marketing. De reclameboodschap wordt de potentiële klant niet opgedrongen, maar wordt op vrijwillige basis door hem of haar "gevonden"

3 redenen om Share Buttons op je zakelijk blog te plaatsen

Steeds meer marketeers komen er achter dat een zakelijk blog succesvol kan zijn. Een zakelijk blog zorgt er namelijk voor dat je online beter gevonden wordt door jouw doelgroep. Daardoor neemt het verkeer naar je website toe en kun je kwalitatief hoogwaardige

3 redenen om Share Buttons op je zakelijk blog te plaatsen

Steeds meer marketeers komen er achter dat een zakelijk blog succesvol kan zijn. Een zakelijk blog zorgt er namelijk voor dat je online beter gevonden wordt door jouw doelgroep. Daardoor neemt het verkeer naar je website toe en kun je kwalitatief hoogwaardige

Wat zijn de beste Tweets en wat zijn de slechtste?

Onderzoek Harvard Business Review toont verrassende uitkomsten! In de laatste Harvard Business Review van mei 2012 staat het artikel ‘What Makes a Great Tweet naar aanleiding van een onderzoek. Graag deel ik de interessante en verrassende uitkomsten

Profileer jezelf als expert: 5 Do's en Don'ts voor Social Media

Social Media worden allang niet meer alleen voor privé doeleinden ingezet. Ook bedrijven zien er de voordelen van in, en steeds vaker wordt het ook gebruikt om jezelf als persoon zakelijk te profileren. Maar hoe profileer je jezelf nu eigenlijk als thoughtleader?

6 Tips om meer volgers te krijgen op Twitter

In mijn poging om zelf meer volgers te krijgen op Twitter ben ik op zoek gegaan naar tips die mij daarbij zouden kunnen helpen. Deze heb ik in deze blog ook meteen op een rijtje gezet zodat anderen er ook van kunnen mee genieten. Hierbij dus 6 tips om

3 dingen die de klant nu echt van je wil

Bangkok: de stad waar ik mijn meest memorabele restaurantervaring had. Ik herinner het me nog goed. Het was die dag 35 graden. Mijn vochtpercentage stond gelijk aan dat van een gedroogde dadel en als ik niet snel wat te drinken zou krijgen zou ik gegarandeerd

De 7 zonden van Inbound Marketing

De zeven zonden van inbound marketing ijdelheid, hebzucht, lust, jaloezie, gulzigheid, woede en luiheid zijn toepasbaar op heel veel aspecten van het leven. Zo ook in de inbound marketing. In deze blog zal ik een omschrijving geven van de valkuilen die

Het geheim van de homepage: hoe u in 10 seconden leads genereert

We ontmoeten elke dag nieuwe mensen. En uiteraard oordelen we niemand op het eerste gezicht, zeggen we. Maar wist u dat al deze mensen binnen 10 seconden een eerste indruk van u hebben gevormd? Uw voorkomen is uw visitekaartje, zullen we maar zeggen

Hoe zet ik social media effectief in om mijn blog te promoten?

Social Media en blogs zijn belangrijke onderdelen van Inbound Marketing. Beide zorgen voor belangstelling van de doelgroep. Eigenlijk zijn Social Media al geen keuze meer, je moet eraan mee doen om bij te blijven. De vraag is alleen: hoe kun je Social

Een blog schrijven en optimaliseren

Waarom zou ik bloggen? Met elk blogartikel dat u op uw website plaatst, groeit de kans dat u via zoekwoorden in zoekmachines gevonden wordt en hoogwaardige bezoekers uw website bezoeken. En houd het vol, publiceer minimaal een maal per week. Gebruik

De basis van Inbound Marketing: Bezoekers aantrekken

Als verse stagiaire bij One4Marketing moet ik alles nog leren van Inbound Marketing. Vandaag ben ik begonnen met de Inbound Marketing Cursus van Hubspot. Ik zal mijn ervaringen en leerpunten delen door middel van drie blogs over de basis van Inbound

6 principes van beïnvloeding

Hoe vestig je in positieve zin de aandacht op je? Veel ondernemers en zzp'ers maken ter beïnvloeding van hun (potentiële) klanten gebruik van sociale media, maar hebben eigenlijk geen flauw idee wat het effect van de daarin gestoken tijd en moeite is

Laat je concurrent reclame voor je maken.

Het gebeurt steeds vaker, slimme (video)campagnes om concurrenten reclame voor je eigen merk te laten maken. Vaak zijn deze filmpjes ludiek van opzet en hebben daarom een enorm potentieel viraal effect, maar is het daadwerkelijk effectief en wat doe

Laat je concurrent reclame voor je maken.

Het gebeurt steeds vaker, slimme (video)campagnes om concurrenten reclame voor je eigen merk te laten maken. Vaak zijn deze filmpjes ludiek van opzet en hebben daarom een enorm potentieel viraal effect, maar is het daadwerkelijk effectief en wat doe

QR-codes: Dead or Alive?

Wanneer sluit Nederland QR-codes in zijn armen? Voor mobile marketing was 2013 een geweldig jaar. Inmiddels hebben meer dan 70% van de bezitters van mobieltjes in Nederland een smartphone. Ook het aantal tablets neemt gestaag toe. Daarmee raken steeds

3 dingen die u moet weten over de bezoekers van uw website

Er is één ding dat u gevoeglijk kunt aannemen als het gaat over de bezoekers van uw website: ze zijn op zoek naar specifieke informatie. Er zijn maar weinig mensen die voor de lol de website van een advocaat bezoeken. Dat gezegd hebbende, loont het om

Social Media en de kracht voor lokale ondernemers

Vanuit mijn klanten en relatiekring krijg ik nog al eens de vraag of Social Media ook voor hen als kleine lokale ondernemer kan werken en of het wel de moeite waard is om hier tijd in te steken. Uiteraard beantwoord ik deze vraag met een volmondig "ja"

Social Media en de kracht voor lokale ondernemers

Vanuit mijn klanten en relatiekring krijg ik nog al eens de vraag of Social Media ook voor hen als kleine lokale ondernemer kan werken en of het wel de moeite waard is om hier tijd in te steken. Uiteraard beantwoord ik deze vraag met een volmondig "ja"

Start with why: inspireer je potentiële klant

Laatst kreeg ik dit filmpje te zien over ‘The Golden Circle’. Een concept van de Engelsman Simon Sinek dat uitlegt waarom sommige boodschappen, mensen of organisaties ons meer inspireren dan anderen. En ondanks de wat 'cheesy' manier van presenteren

Mobile Marketing trends voor 2014

Mobile communicatie heeft geleid tot grote veranderingen in ons leven. De interactie met onze medemens is veranderd als gevolg van uitgebreid gebruik van mobiele apparaten als smartphones en tablets. Vooral het uitwisselen van ervaringen via Twitter

Meer cliënten door een heldere en krachtige propositie

Onlangs had ik een gesprek met een jurist die net voor zichzelf was begonnen. Hij vond het de hoogste tijd om met zijn marketing aan de slag te gaan, hij moest tenslotte klanten vinden. En die vind je door marketing en sales. Naarmate het gesprek vorderde

Deel 2: webshoptrends en -ontwikkelingen waar u niet omheen kunt

In deel 1 van webshoptrends en -ontwikkelingen ging de aandacht uit naar omnichannel-retailing en storytelling. Zoals beloofd in dit blog nog 2 interessante trends, namelijk mobile-commerce en de ontwikkeling in betaaloplossingen en bezorgopties. <

Webshoptrends en -ontwikkelingen waar u niet omheen kunt (deel 1/2)

Vorige week vond de 8e editie van de Webwinkel Vakdagen plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. De vakbeurs bood ook dit jaar weer een overzicht van alle mogelijkheden, trends en ontwikkelingen op het gebied van webwinkels en e-commerce. Geconcludeerd mag

6 handige tips voor het houden van een goede webinar

Wanneer het gaat om het publiceren van content is het handig om niet alleen afhankelijk te zijn van blogartikelen. Er zijn vele andere manieren om het publiek te bereiken met originele en waardevolle content. Hierbij kun je denken aan webinars, infographics

6 handige tips voor het houden van een goede webinar

Wanneer het gaat om het publiceren van content is het handig om niet alleen afhankelijk te zijn van blogartikelen. Er zijn vele andere manieren om het publiek te bereiken met originele en waardevolle content. Hierbij kun je denken aan webinars, infographics

10 redenen waarom juristen niet aan marketing doen

Er zijn maar weinig juristen die hun marketing tip top in orde hebben. Daar zijn verschillende redenen voor. In dit artikel beschrijf ik de 10 belangrijkste. 1. Juristen zijn getrainde sceptici Marketing vraagt om vertrouwen en geduld. Twee eigenschappen

10 redenen waarom juristen niet aan marketing doen

Er zijn maar weinig juristen die hun marketing tip top in orde hebben. Daar zijn verschillende redenen voor. In dit artikel beschrijf ik de 10 belangrijkste. 1. Juristen zijn getrainde sceptici Marketing vraagt om vertrouwen en geduld. Twee eigenschappen

Een succesvol contentplan voor 2014 met de gratis contentkalender

Content is king! U kent deze uitspraak vast wel, maar in de praktijk is het creëren van doeltreffende content nog steeds een ondergeschoven kindje en veel organisaties zitten met de handen in het haar. In dit artikel beschrijf ik 4 stappen en tips die

Met inbound marketing ontspannen zaken doen

Het is druk op Internet. Denk eens aan alle accounts die u kunt volgen. Om maar eens één voorbeeld te noemen: Op LinkedIn worden er gemiddeld 20 berichten per dag door onze connecties gepost. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid op Facebook. Net

Juristen en hun marketing: 10 missers (en adviezen)

Juristen die vertrouwen op de oude, bekende marketingmethodes komen er langzamerhand achter dat deze methodes niet langer werken. Zij zouden meer resultaat kunnen halen uit hun marketinginspanningen door de volgende fouten te vermijden en de actuele

Juristen en hun marketing: 10 missers (en adviezen)

Juristen die vertrouwen op de oude, bekende marketingmethodes komen er langzamerhand achter dat deze methodes niet langer werken. Zij zouden meer resultaat kunnen halen uit hun marketinginspanningen door de volgende fouten te vermijden en de actuele

Marketing automation software: 6 tips om je management te overtuigen

Marketeers hebben tegenwoordig te maken met diverse uitdagingen wanneer het gaat om het investeren in een nieuwe technologie: een lager budget, minder hulpmiddelen en een gereserveerde houding van het management, In de praktijk is gebleken dat marketing

Organisatie identiteit: laat zien wie je bent

In een overvolle markt is het als organisatie moeilijk je te onderscheiden van jouw concurrenten. Om succes te hebben, moet je een eigen unieke identiteit hebben en een blijvend en gedenkwaardig merk creëren. Het is belangrijk dat je interessante content

7 tips voor het stressloos verzenden van je nieuwsbrief

Draag jij de zware last van content ook met je mee? Heb je er te veel van? Of juist te weinig? Heb je het gevoel dat de maanden steeds korter worden en zitten de deadlines steeds dichter op elkaar? Als het verzenden van je nieuwsbrief een enorme opgave

QR technologie is geen speeltje, maar verdient het om serieus genomen te worden!

We kennen ze inmiddels allemaal wel, die zwarte blokjes patronen die we kunnen scannen via onze smartphone of tablet. Met de forse toename van het aanbod lijken QR-codes doorgebroken als medium. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat het gebruik

De smartphone als smart tool in jouw contentcreatie

Een van de onderdelen van een goede contentstrategie is het vinden van onderwerpen die aansluiten bij jouw doelgroep. Maar hoe kom je aan die onderwerpen? Veel marketeers realiseren zich niet dat hun smartphone een waardevolle tool is om content te creëren

Laat zien dat je anders bent en verkoop meer

In de jaren twintig van de vorige eeuw lukte het de Amerikaanse bierbrouwer Schlitz om van de vijfde plaats op te klimmen naar marktleider. Alleen omdat een slimme copywriter hun waterzuiveringsproces in een advertentie beschreef. Het deed er niet toe

Content marketing in B2B, de hype voorbij?

Ik vond op de site van Brandwatch een interessant artikel over een onderzoek naar het succes van content marketing in B2B. B2Bmarketing.net , een marketingplatform uit Engeland, heeft onderzoek gedaan naar content marketing in B2B. In onderstaande infographic

Mobile Marketing | Hype of noodzaak?

Uit gegevens v an het CBS -recentelijk gepubliceerd op 28/11/2013- wordt opnieuw duidelijk dat de vaste computer terrein blijft verliezen. Steeds meer mensen maken gebruik van een laptop, tablet of smartphone om te internetten. Op dit moment heeft circa

Zoekmachine optimalisatie; 6 maanden eerder resultaat

Zoekmachine optimalisatie. Hoog in Google. Mensen die zoeken naar uw product, dienst of informatie. Wilt u dat? Dan moet uw website 'zoekmachine geoptimaliseerd' worden. Tot zover geen nieuws. Dit had u zelf al bedacht. De volgende gedachte: zoekmachine

Ga je duurzaam communiceren met je klanten?

Veel bedrijven zijn vooral aardig tegen mensen die nog geen klant zijn. Terwijl duurzaam communiceren met bestaande klanten veel lucratiever is. In mijn vak afficheer ik mij als de tekstschrijver die klanten aan je bindt. Door aandacht te besteden aan

De veranderende wereld van B2B marketing

B2B marketing is de afgelopen jaren radicaal veranderd. Omdat niet alleen de consument maar ook potentiële zakelijke kopers steeds meer onderzoek doen op internet, hebben ze minder vaak en ook pas later in het aankoopproces contact met de verkoop-medewerkers

De veranderende wereld van B2B marketing

B2B marketing is de afgelopen jaren radicaal veranderd. Omdat niet alleen de consument maar ook potentiële zakelijke kopers steeds meer onderzoek doen op internet, hebben ze minder vaak en ook pas later in het aankoopproces contact met de verkoop-medewerkers

Grand Canyon Marketing

Ondernemen is een van de leukste bezigheden die ik ken. Niet dat het echte eeuwigheidswaarde heeft, maar het houdt mij van de straat en met een beetje geluk maak ik anderen gelukkig of help ik hen hun (werkzame) leven wat te veraangenamen. Om te kunnen

Van incheckers naar ambassadeurs van jouw winkel

Winkel jij wel eens en vraag jij jezelf af… Inchecken? Je bedoelt inchecken met m’n OV-chipkaart bij de trein of in de metro? Inchecken doe je toch op Schiphol met je bagage en om je plaats in het vliegtuig te bemachtigen? Waarom zou ik moeten inchecken

Succes met marketing in ‘crisistijd’

Crisistijd. Ik hoor het u al denken: daar komt weer een verhaal over hoe slecht het allemaal gaat. Toegegeven, het gaat allemaal niet zo makkelijk als een aantal jaren geleden, maar dat betekent nog niet dat de huidige tijd geen kansen biedt. Succesvol

Succes met marketing in ‘crisistijd’

Crisistijd. Ik hoor het u al denken: daar komt weer een verhaal over hoe slecht het allemaal gaat. Toegegeven, het gaat allemaal niet zo makkelijk als een aantal jaren geleden, maar dat betekent nog niet dat de huidige tijd geen kansen biedt. Succesvol

Meer omzet in het MKB

Meer omzet in MKB Iedereen begrijpt de spreuk ‘vraag en aanbod’. Helaas volgt niet iedere ondernemer deze regel. Als je niet weet wat de markt en jouw klant wil kun je nooit een passend aanbod maken. Ja, mooi verhaal. Luisteren naar mijn klant zul je

Karige websites winnen geen prijzen. Content is en blijft King!

Onlangs zag ik in de hal van een school een vrijwel lege prijzenkast staan. Een opvallende blikvanger, direct bij de ingang. “Zo’n prijzenkast werkt alleen maar tegen je”, zei ik tegen twee studenten die zich afvroegen waarom ik een lege kast op de foto

Competition forces consultants into micromarketing to find new business

The emergence of digital media has made it possible to continually improve our perception into consumer behaviors and patterns. In the 90’s, this paved the way for the arrival of the newest member of the marketing family: micromarketing . This latest

Veranderen organisaties door socialmedia?

De impact van socialmedia Vanzelfsprekend heeft u al wel eens gehoord van socialmedia. Die zoon/ dochter, die jonge medewerker, of wellicht bent u zelf al wel een socialmedia gebruiker? Onderzoek naar socialmedia gebruik in Nederland uitgevoerd door

Does a business blog really make a difference?

The fact that most companies’ customers today are actively online, makes having a balanced internet strategy essential. It’s clear from the below graph that companies agree with this statement. All of them have plans to significantly increase spending

Does a business blog really make a difference?

The fact that most companies’ customers today are actively online, makes having a balanced internet strategy essential. It’s clear from the below graph that companies agree with this statement. All of them have plans to significantly increase spending

Hoe breng ik mijn zakelijk blog om zeep?

Het voornaamste doel van elke zakelijke blogger is (of zou moeten zijn) het in contact komen met nieuwe klanten en het onderhouden van de relatie met bestaande klanten. Op welke manier(en) kan die doelstelling nu het beste gefrustreerd worden? In andere

Gerichte content marketing boost bezoekers en conversie

2013 het jaar van de content marketing Volgens een recente enquête onder 700 digitale professionals staat content marketing bij hen bovenaan hun prioriteitenlijst. Dat betekent dat zij nu zeer duidelijk de voorkeur geven aan het creëren, optimaliseren

Gerichte content marketing boost bezoekers en conversie

2013 het jaar van de content marketing Volgens een recente enquête onder 700 digitale professionals staat content marketing bij hen bovenaan hun prioriteitenlijst. Dat betekent dat zij nu zeer duidelijk de voorkeur geven aan het creëren, optimaliseren

Concurrentie dwingt consultants tot micro marketing bij acquisitie

Wat is micro marketing? De opkomst van de digitale media heeft het mogelijk gemaakt om een steeds beter inzicht te krijgen in het koopgedrag en behoeftepatroon van de consument. Dat zette in de jaren '90 de deur open voor de jongste telg uit de marketing

Bloggen is de sleutel naar online zichtbaarheid

Veel SEO-experts raden nog steeds aan om je website vol te stoppen met een grote variëteit aan keywords om gevonden te worden via Google. Zij houden echter geen rekening met de huidige manier van zoeken binnen Google. Nieuw zoekgedrag door Google Instant

Het hebben van een website is geen internetstrategie

Als je naar een webdesignbedrijf toe gaat en je wilt een website laten bouwen, dan zal het webdesignbedrijf natuurlijk een aantal vragen aan je stellen: “Wat is het doel van je website?” bijvoorbeeld, maar ook willen ze weten hoe je website eruit moet

Advocatuur onder vuur

Veranderende marktomstandigheden dwingt de advocatuur tot een grondige heroriëntering met betrekking tot hun zakelijke aanpak, waarbij in veel gevallen wellicht ook een ingrijpende herstructurering niet vermeden kan worden. Zij in de advocatuur, die

Websites:van visitekaartjes tot klantentrekkers

Tegenwoordig is iedereen het er wel over eens, dat met de komst van de digitale klanten, websites zo goed als onmisbaar geworden zijn. Ook ten aanzien van kleine ondernemingen werd in het artikel "Is een website wel zinnig voor een kleine onderneming?"

Wat kan SEO betekenen voor de (kleine) ondernemer?

Als u een bedrijfswebsite heeft, heeft u waarschijnlijk wel eens van de term SEO gehoord. SEO staat voor search engine optimisation, oftewel zoekmachine optimalisatie, en draait dus om het vergroten van uw vindbaarheid in zoekmachines. Aangezien Google

Wat kan SEO betekenen voor de (kleine) ondernemer?

Als u een bedrijfswebsite heeft, heeft u waarschijnlijk wel eens van de term SEO gehoord. SEO staat voor search engine optimisation, oftewel zoekmachine optimalisatie, en draait dus om het vergroten van uw vindbaarheid in zoekmachines. Aangezien Google

Content marketing voor openheid en conversie

De enorme overvloed aan informatie creëert paradoxaal genoeg juist schaarste, doordat mensen zich er steeds effectiever tegen afschermen. Uit pure zelfbescherming trekken zij een schild op tegen het niet aflatende data-bombardement. "Oude" versus "nieuwe"

8 tips voor een goed blog!

1. Een goede column heeft één onderwerp. Je weet als professional alles over je vak. Geef niet te veel informatie, maar beperk je tot één specifiek onderwerp. Dit maakt je stukje leesbaarder, duidelijker en sterker. 2. Wees je lezer. Als je blogt, schrijf

Zakelijke specialisten spinnen garen bij content marketing

In een tijd waarin iedereen online toegang heeft tot informatie is vindbaarheid in de enorme overvloed aan zoekresultaten binnen Google een kwestie van overleven geworden. Anders gezegd; "publish or get lost" De uitdaging Effectief reclame maken in de

Zakelijke specialisten spinnen garen bij content marketing

In een tijd waarin iedereen online toegang heeft tot informatie is vindbaarheid in de enorme overvloed aan zoekresultaten binnen Google een kwestie van overleven geworden. Anders gezegd; "publish or get lost" De uitdaging Effectief reclame maken in de

Marketing expert, van duizendpoot tot spoorzoeker

Tot voor kort behoorde marketing voornamelijk tot het domein van de rechter hersenhelft. Daar zetelt ons vermogen tot holistisch, metaforisch en spiritueel denken, alsook onze intuïtie en verbeeldingskracht. De nieuwste internet strategieën vergen echter

Marketing expert, van duizendpoot tot spoorzoeker

Tot voor kort behoorde marketing voornamelijk tot het domein van de rechter hersenhelft. Daar zetelt ons vermogen tot holistisch, metaforisch en spiritueel denken, alsook onze intuïtie en verbeeldingskracht. De nieuwste internet strategieën vergen echter

Conjunctuurgevoeligheid dwingt adviseurs tot specialisatie.

De ware specialisten onder de zelfstandige professionals beschikken over kennis en ervaring waaraan de ondernemer behoefte heeft, ongeacht de staat van de economie. Deze hiernaast afgebeelde piramide van Maslow laat zien hoe het behoeftepatroon van de

Conjunctuurgevoeligheid dwingt adviseurs tot specialisatie.

De ware specialisten onder de zelfstandige professionals beschikken over kennis en ervaring waaraan de ondernemer behoefte heeft, ongeacht de staat van de economie. Deze hiernaast afgebeelde piramide van Maslow laat zien hoe het behoeftepatroon van de

Ook websites kunnen roesten

Een website is een multi-functioneel uithangbord van het bedrijf en al bevindt het zich in de virtuele wereld, het kan wel degelijk gaan roesten! Ook al ziet roest in de digitale wereld er natuurlijk wat anders uit dan op de afbeelding hiernaast, de

Ook websites kunnen roesten

Een website is een multi-functioneel uithangbord van het bedrijf en al bevindt het zich in de virtuele wereld, het kan wel degelijk gaan roesten! Ook al ziet roest in de digitale wereld er natuurlijk wat anders uit dan op de afbeelding hiernaast, de

De fijne kneepjes van emailmarketing

Met merkbare terughoudendheid betrad ondernemer O. Thomas het kantoor voor het gebruikelijke kennismakingsgesprek. Hij was gekomen op aanraden van een bevriende relatie vertelde hij. Zelf betwijfelde hij echter of het probleem van de inzakkende omzet

De fijne kneepjes van emailmarketing

Met merkbare terughoudendheid betrad ondernemer O. Thomas het kantoor voor het gebruikelijke kennismakingsgesprek. Hij was gekomen op aanraden van een bevriende relatie vertelde hij. Zelf betwijfelde hij echter of het probleem van de inzakkende omzet

Werk aan de winkel voor de marketingadviseur

Klantenwerving is de laatste jaren steeds interessanter geworden door de enorme toename van het aantal internetgebruikers. Natuurlijk wordt elke marketingstrategie nog steeds gebaseerd op de behoeften van de klant en een grondige analyse van de markt

Werk aan de winkel voor de marketingadviseur

Klantenwerving is de laatste jaren steeds interessanter geworden door de enorme toename van het aantal internetgebruikers. Natuurlijk wordt elke marketingstrategie nog steeds gebaseerd op de behoeften van de klant en een grondige analyse van de markt

Kan een zakelijk blog het verschil maken?

Het feit dat tegenwoordig de meeste klanten van een bedrijf online bereikbaar zijn, maakt een uitgebalanceerde internetstrategie onontbeerlijk. Uit het hiernaast staande overzicht blijkt overduidelijk dat bedrijven het met deze stelling eens zijn. Allen

Waarom is er niet meer samenwerking tussen bedrijven?

Juist nu de economische vooruitzichten aan het versomberen zijn en ook langetermijntrends als globalisering en vergrijzing van de bevolking voor nieuwe uitdagingen zorgen, mag de ondernemer geen kans voorbij laten gaan om de bedrijfsvoering te optimaliseren

Recessie-proof ondernemen!

In de titel van dit artikel bevindt zich een woord waar bijna een taboe op rust. Recessie! Bij veel lezers zal dat ongetwijfeld onmiddellijk een negatieve reactie oproepen. "Van een recessie is nog nooit iemand beter geworden en alleen al het praten

Voordelen van het uitwisselen van websitelinks tussen bedrijven

Collega-bedrijven die meer willen weten over de voordelen van het uitwisselen van website links tussen bedrijven en wellicht geïnteresseerd zijn om ook zelf hieraan mee te doen, worden uitgenodigd om deze pagina te bezoeken

Is een website wel zinnig voor een kleine onderneming?

Die vraag moet in ieder geval met nee worden beantwoord, indien een website door zijn knulligheid het imago van de onderneming naar beneden haalt. In zo'n geval is een website natuurlijk contraproductief. Pro-argumenten Voor ondernemers, die nog twijfelen

Is een website wel zinnig voor een kleine onderneming?

Die vraag moet in ieder geval met nee worden beantwoord, indien een website door zijn knulligheid het imago van de onderneming naar beneden haalt. In zo'n geval is een website natuurlijk contraproductief. Pro-argumenten Voor ondernemers, die nog twijfelen

Uitgaande versus binnenkomende marketing

Wat wordt hieronder verstaan? Met uitgaande (outbound) marketing worden reclame-uitingen bedoeld, zoals telemarketing, direct mail, emails, advertenties,tv-en radio spotjes, die zich ongevraagd aan de mensen opdringen. Daarentegen is binnenkomende (inbound)

Uitgaande versus binnenkomende marketing

Wat wordt hieronder verstaan? Met uitgaande (outbound) marketing worden reclame-uitingen bedoeld, zoals telemarketing, direct mail, emails, advertenties,tv-en radio spotjes, die zich ongevraagd aan de mensen opdringen. Daarentegen is binnenkomende (inbound)

Een vijftal recente ontwikkelingen op marketinggebied

Interessante varianten op marketinggebied Guerillamarketing Onderdeel van het onconventionele guerilla marketing concept zijn de zogenaamde Opduik winkels. Vooral in tijden van economische teruggang wordt winkelleegstand nogal eens benut door ondernemers

Een vijftal recente ontwikkelingen op marketinggebied

Interessante varianten op marketinggebied Guerillamarketing Onderdeel van het onconventionele guerilla marketing concept zijn de zogenaamde Opduik winkels. Vooral in tijden van economische teruggang wordt winkelleegstand nogal eens benut door ondernemers

© Multiraedt 2024