Het is hard, het is confronterend. Maar…het is waar. Als u niet aan de onderstaande 5 redenen kan voldoen bestaat uw bedrijf eigenlijk niet. Neem hierbij als uitgangspunt de producten, diensten en oplossingen die u uw klanten nu en in de toekomst biedt …
Nadat je speelveld is gedefinieerd is het tijd om je ambitie te bepalen. Het is bekend wie de actieve klanten zijn, ook het aantal nieuwe klanten en de naamsbekendheid binnen de doelgroep is gemeten. We weten of onze klanten tevreden zijn en kennen de …
Om je zakelijk speelveld te definiëren is het in eerste instantie van belang na te gaan waar je wortels liggen. Waar kom je vandaan, wat verkoop je, met welk idee is het begonnen, hoe ben je aan de naam van je onderneming gekomen en wat zijn de belangrijke …
Begrotingen bij een ondernemingsplan Wanneer je een onderneming wilt starten is het goed om een ondernemingsplan op te stellen. Door dit plan krijgt een ondernemer zelf inzicht in de kansen en bedreigingen voor de ondernemer en zijn bedrijf. Een onderdeel …
De meeste startende ondernemers hebben een gouden idee en ze zijn er van overtuigd dat ze met dat idee geld gaan verdienen. En toch is niet elke beginnende ondernemer succesvol. Cijfers laten zien dat veel starters al binnen een jaar afhaken en dat na …
In de titel van dit artikel bevindt zich een woord waar bijna een taboe op rust. Recessie! Bij veel lezers zal dat ongetwijfeld onmiddellijk een negatieve reactie oproepen. "Van een recessie is nog nooit iemand beter geworden en alleen al het praten …
Praatjes vullen geen gaatjes! Een goed uitgewerkt zakenplan laat aan iedereen zien dat men serieus is. Eventuele partners, investeerders, werknemers en niet in de laatste plaats de ondernemer zelf beschouwen een tastbaar bewijs als een teken van toewijding …